تغذیه سالم

معرفی 10 غذای سریع و ساده برای سر کار

اگر شما هم مثل من با این موضوع که برای وعده غذایی سر کار چی با خودتون ببرید مشکل دارید این مطلب رو حتما تا آخر بخونید چون می‌خوام چند غذای سریع و ساده برای سر کار رو به شما دوستان عزیزم معرفی کنم.

من چند ماهی هست که استخدام شدم و سرکار میرم. برای من که اصلا با محیط و ساعت کار تا 5 آشنایی نداشتم خیلی سخت بود که بدونم باید چی‌کار کنم و برای وعده غذایی با خودم چی‌ببرم. از طرفی نمی‌تونستم این همه ساعت چیزی نخورم و گرسنه بمونم.

برای همین تصمیم گرفتم برای ناهار سر کارم غذاهایی که خیلی سریع و ساده آماده میشن رو از شب قبل تهیه کنم و فردا با خودم به محیط کار ببرم.

از اونجایی که گفتم شاید سوال شما هم این باشه که خوراکی‌های مناسب برای محل کار کدامند؟ تصمیم گرفتم چند مورد از این غذاها رو به شما معرفی کنم. با زندگی سالم همراه باشید.

معرفی چند غذای سریع و ساده برای محل کار

۱- ساندویچ فیله مرغ

ساندویچ خوشمزه‌ای که به راحتی آماده می‌شود و مطابق میل بچه‌ها هم هست. پخت این ساندویچ حداکثر ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

ساندویچ فیله مرغ
ساندویچ فیله مرغ

طرز تهیه‌ی ساندویچ فیله‌ی مرغ:

ابتدا کره را داخل ماهیتابه ریخته و بعد پودر سیر را روی آن ریخته و با قاشق با هم مخلوط کنید و اجازه داده تا کره ذوب شود. سپس نان باگت را از وسط قاچ زده و کره را داخل نان بمالید. پیاز را خرد کرده و کنار گذاشته.

سپس فیله مرغ را داخل مخلوط کن ریخته و له کنید. نان را از طرفی که به کره آغشته شده داخل ماهیتابه قرار داده تا برشته شود. حالا داخل ماهیتابه کمی روغن ریخته و مرغ له ‌شده را داخل آن بریزید و فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، آویشن، پیاز و قارچ را به آن اضافه کرده و با هم تفت دهید.

در آخر پنیر را روی مواد گذاشته تا آب شود. مواد را داخل نان ریخته. می‌توانید کمی سس مایونز هم روی ساندویچ خود بریزید.

۲- سالاد مرغ رژیمی

سالادی که به سرعت درست می‌شود و انتخاب کاملاً مناسبی برای افرادی است که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند.

سالاد مرغ رژیمی
سالاد مرغ رژیمی

طرز تهیه‌ی سالاد مرغ رژیمی:

ابتدا کاهو را ریز خرد کنید. سپس روغن زیتون را داخل ماهیتابه ریخته و در یک گوشه‌ی آن سینه‌ی مرغ و در گوشه‌ی دیگر فلفل دلمه‌ای ها را تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را به کاهوی خردشده اضافه کنید. سینه‌ی مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به کاهو و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید. روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل را به موادتان اضافه کرده و خوب زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. سالا شما آماده است.

3- تخم مرغ و پنیر موزارلا

اگر عاشق تخم مرغ هستید ما به شما طرز تهیه تخم مرغ با پنیر موزارلا را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه تخم مرغ و پنیر موزارلا:

در داخل ماهی‌تابه کمی روغن بریزید و قالب دایره‌ای شکل را داخل آن قرار دهید. تخم‌مرغ را داخل قالب دایره‌ای در ماهیتابه شکسته و پیاز خردشده و گوجه خردشده را روی آن بریزید. سپس ژامپون خردشده را روی آن بریزید و روی آن کمی پنیر موزارلا بریزید و آن را از قالب بیرون بیاورید. در آخر آن را داخل فر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه‌ی سانتی گراد گذاشته تا پنیر آب شود و روی آن برشته شود.

4- اسنک کالباس

اسنک کالباس
اسنک کالباس

برای تهیه اسنک کالباس، هم با دستگاه ساندویچ ساز می‌توان آن را درست کرد و هم در ما‌هی تابه به صورت یک لایه می‌توان آن را چید و تهیه کرد.

این غذای خوشمزه بسیار سریع و با کمترین مواد از جمله کالباس، پنیر پیتزا، قارچ، ذرت پخته، فلفل دلمه‌ای و ادویه‌جات درست می‌شود.

5- گراتن بادمجان و سیب زمینی

گراتن بادمجان و سیب زمینی
گراتن بادمجان و سیب زمینی

همان‌طور که از اسم این غذا پیداست، گراتن بادمجان و سیب زمینی با بادمجان که اکثراً آن را دوست دارند به همراه سس سفید مخصوص درست می‌شود.

6- اسنک مرغ

اسنک مرغ
اسنک مرغ

برای تهیه اسنک مرغ که در ماهیتابه نیز می‌توانید درست کنید، از موادی چون سینه مرغ، نان تست، قارچ، پیاز، فلفل دلمه‌ای و ذرت با توجه به سلیقه خودتان استفاده کنید.

درست کردن این غذا بسیار ساده است. در یک چشم به هم زدن با موادی که ذکر شد یک غذای خوشمزه و مقوی برای سرو کردن خواهید داشت.

7- همبرگر خونگی

همبرگر خونگی
همبرگر خونگی

یک غذای سریع که با گوشت چرخ کرده و پیاز درست خواهد شد. اما این غذا فوت و فن‌هایی دارد که به خوشمزه‌تر کردن آن کمک خواهد کرد.

8- سالاد فوری سیب زمینی و پیازچه

سالاد فوری سیب زمینی و پیازچه
سالاد فوری سیب زمینی و پیازچه

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه

ابتدا سیب زمینی را اب پز کنید و بعد از پخته شدن پوست آن را بگیرید و بصورت نگینی خورد کنید. پیازچه تمیز شده و شسته شده را خورد کنید . بعد شوید تازه خورد شده را اضافه کنید. در کنار آن کنسرو ذرت شیرین را بیفزایید. نمک و فلفل و سس ( سه قاشق مایونز و یک قاشق ماست را مخلوط) و به مواد اضافه کنید.

این سالاد یک نوع غذای کامل محسوب شده و ارزش غذایی بالایی را دارا است. مدت آماده شدن آن نیم ساعت است.

9- کوکو کدوی سبز

کوکو کدوی سبز
کوکو کدوی سبز

پنج عدد کدوی متوسط را رنده درشت کنید. پیاز متوسط نگینی خورد شده را با نمک و فلفل سیاه چنگ زده و به کدوی رنده شده اضافه کنید.

جعفری و نعنای تازه و خورد شده ( جعفری ۴ قاشق غذاخوری و ۲ قاشق نعناع) را با یک حبه سیر رنده شده و سه تا چهار قاشق آرد سفید ، فلفل قرمز و کمی پودر زیره و یک قاشق مربا خوری زردچوبه و چهار عدد تخم را در آن شکسته و خوب هم بزنید تا یک مایع غلیظی بدست آید. از قبل روغن را داغ کنید و مایع آماده شده را داخل آن بریزید. می توانید برای سرخ شدن از قالب‌های شکیل استفاده کنید.

10- نرگسی

نرگسی
نرگسی

نرگسی را با تخم مرغ و اسفناج درست می‌کنند. یک غذای سریع و مقوی که برای دانشجویان گزینه خوبی است.

این هم معرفی 10 تا از غذاهای سریع و ساده ای که می‌تونید خیلی آسون در منزل تهیه کنید و به محل کار ببرید و نوش جان کنید.

اگر دوست داری طرز تهیه هرکدوم از خوراکی های بالا رو توضیح بدم و غذاهای بیشتری رو معرفی کنم حتما زیر همین پست در قسمت دیدگاه مطرح کن.

ممنون که این مطلب رو خوندی و برای دوستان عزیزت ارسال کردی.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا