پزشکی و سلامت

غذاهای ناسالمی که فکر می‌کنید سالم هستند

برخی از غذا‌ها به دلیل ترکیبات خاص خود با وجود سالم بودن کلی برای سلامت بدن مضر هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران لیستی از غذاهای سالم را منتشر کرده‌اند که در حقیقت این غذا‌ها سالم نیستند.

گفتنی است، از جمله این مواد غذایی که با وجود سالم بودن نوع صنعتی آن برای بدن مضر است انواع نان‌ها است که با وجود سالم بودن برای بدن از میزان سبوس کمی در ترکیب خود برخوردار هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف غلات فرآوری شده با شکر نیز با وجود مفید بودن غلات برای بدن به دلیل وجود شکر و سایر افزودنی‌های صنعتی در ترکیب آنها برای سلامت بدن می‌تواند مضر باشد و سبب چاقی و افزایش قند خون افراد شود.

پژوهشگران مصرف شیر کم چرب را نیز برای سلامتی بدن چندان مفید نمی‌دانند زیرا شیر کم چرب با وجود مفید بودن به لحاظ وجود چربی کمتر در ترکیب آن حاوی ویتامین‌های محلول در چربی مانند A، D، E، K کمتری به نسبت شیر کامل و یا شیر پرچرب است.

کار‌شناسان در ادامه مصرف روغن‌های گیاهی را برای سلامت بدن چندان مفید نمی‌دانند، همانند روغن ذرت، کانول، دانه انگور و نظایر این روغن‌ها زیرا این مواد توسط بدن قابل هضم نمی‌باشند و می‌توانند در بدن ایجاد التهاب و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نمایند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا