آشپزی و آشپزخانه

غذاهایی که موجب “سردرد میگرنی” می‌شوند

 

سردردهای میگرنی بیشتر زمینه ذاتی و ارثی دارند اما یکسری فاکتورها نظیر مصرف بعضی از موادغذایی و برخی حالت‌های عصبی در ایجاد این سردردها موثر هستند که از جمله این غذاها پنیر مانده و شکلات است.

عبدالناصر آریان جراح مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: سر درد میگرنی را می‌توان با گذاشتن یخ روی سر التیام بخشید اما این روش و همچنین روش ماساژ بیشتر در آرام‌بخشی افراد میگرنی موثر هستند اما درمان اصلی این بیماری با دارو صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: سردردهای میگرنی بیشتر زمینه ذاتی و ارثی دارند اما یکسری فاکتورها نظیر مصرف بعضی از مواد غذایی و برخی حالت‌های عصبی در ایجاد این سردردها موثر هستند.

 

آریان تصریح کرد: مصرف بعضی از داروها مانند قرص‌های ضد بارداری، کم خوابی، گرسنگی و غذاهایی که مواد نگه دارنده دارند در تشدید این سردردها موثر هستند از جمله غذاهایی که می‌توانند باعث سردردهای میگرنی شوند پنیر مانده و شکلات می‌باشند.

 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: درمان سردردهای میگرنی بیشتر دارویی است اما دارو، بیماری را کنترل می‌کند و درمان قطعی آن با گذشت زمان و به تدریج انجام می‌پذیرند. این داروها شدت سردرد را کم می‌کنند و فاصله حملات را زیاد می‌گردانند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا