پزشکی و سلامت

عوارض لیفت صورت

جراحی لیفت صورت، نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود که به جوانسازی پوست صورت و گردن کمک می‌کند و شما جوان‌تر به نظر می‌رسید. اما جراحی لیفتینگ صورت ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود. در ادامه به بررسی عوارض و خطرات لیفتینگ صورت پرداخته‌ایم.

خطرات جراحی لیفتینگ صورت

هر عمل جراحی زیبایی خطرات و عوارض خاص خود را دارد. خطرات جراحی لیفت صورت صورت عبارتند از:

هِماتوم

تجمع خون (غده) زیر پوست که موجب تورم و فشار می‌شود، رایج‌ترین مشکل این جراحی زیبایی است. هماتوم معمولاً ۲۴ ساعت پس از لیفت کردن صورت شکل گرفته و فوراً از طریق جراحی درمان می‌شود تا از آسیب رسیدن به پوست و بافت‌های آن جلوگیری شود.

زخم

برش‌های لیفت کردن صورت دائمی هستند، اما معمولاً موهای سر و لوازم آرایشی صورت، آن‌ها را می‌پوشانند. این برش‌ها به ندرت موجب بروز زخم‌های قرمز می‌شوند. ممکن است برای بهبود ظاهر این زخم‌ها، کورتیکواستروئید یا داروهای دیگر تزریق شوند.

آسیب رسیدن به اعصاب

گرچه این مورد نادر است، اما می‌تواند به صورت دائمی یا موقت بر اعصابی که احساسات یا عضلات را کنترل می‌کنند، تاثیر بگذارد. فلج موقت برخی از عضلات موجب ظاهر و چهره‌ای نامتعادل یا از دست رفتن موقت احساس می‌شود که ممکن است چند ماه تا یک سال به طول بینجامد. درمان‌های جراحی می‌توانند این وضعیت را بهبود دهند.

ریزش مو

ممکن است در نواحی برش‌ها ریزش موی دائمی یا موقت را تجربه کنید. ریزش موی دائمی را می‌توان با کاشت فولیکول‌های مو در پوست، درمان کرد.

کنده شدن پوست

جراحی لیفتینگ به ندرت در رسیدن خون به بافت‌های صورت اختلال ایجاد می‌کند؛ اما این اتفاق موجب پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. آن را می‌توان با درمان، مراقبت صحیح از زخم و در صورت نیاز، روشی برای به حداقل رساندن زخم‌ها درمان کرد.

خطرات جراحی صورت

جراحی صورت نیز همانند جراحی‌های بزرگ شامل خطر خونریزی، عفونت و ناسازگاری با مواد بیهوشی است. شرایط درمانی یا عادات زندگی به خصوصی نیز خطر بروز برخی مشکلات را افزایش می‌دهند. ممکن است عوامل زیر باعث بروز خطرات یا نتایج ناخواسته شده و پزشکتان با لیفت کردن صورت مخالفت کند.

داروها و مواد رقیق کننده‌ی خون

داروها یا موادی که خون را رقیق می‌کنند، بر لخته شدن خون تاثیر گذاشته و خطر بروز هماتوم را پس از جراحی لیفتینگ صورت افزایش می‌دهند. این داروها شامل رقیق کننده‌های خون (وارفارین، پلاویکس و غیره)، آسپیرین، داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی، زنجبیل، جینگو بیلوبا، روغن ماهی و غیره هستند.

شرایط پزشکی

اگر شرایط پزشکی دارید که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، نمی‌توانید لیفت صورت را انجام دهید. شرایط دیگر، مانند دیابت کنترل نشده یا فشار خون بالا، ریسک ترمیم نشدن زخم، هماتوم و مشکلات قلبی را افزایش می‌دهند.

سیگار

سیگار خطر ترمیم نشدن خون، هماتوم و پوسته پوست شدن پوست را پس از جراحی لیفتینگ افزایش می‌دهد.

افزایش یا کاهش وزن

اگر سابقه‌ی تغییر وزن دارید (عواملی که بر ظاهر صورت و شرایط پوست تاثیر می‌گذارند)، ممکن است نتیجه‌ی لیفت صورت رضایت بخش نبوده یا تنها برای مدت زمانی کوتاه رضایت بخش باشد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا