فرهنگ و هنر

عمو پورنگ خودش را بازنشسته کرد؟

داریوش فرضیایی مجری و برنامه‌ساز كودك صدا وسیما با حضور در برنامه «خیابان ایران» درباره شایعات و حواشی پیش آمده درباره همکاری‌اش با تلویزیون سخن گفت و اینکه قراردادش با صداوسیما به پایان رسیده و چون نیاز به استراحت داشته آن را تجدید نکرده است.

برنامه «خیابان ایران»، برنامه‌ای از گروه اجتماعی شبکه یک است که پنجشنبه و جمعه  هر هفته به صورت زنده از  ساعت 23 به مدت180 دقیقه به تهیه کنندگی حامد جوادزاده روی آنتن می‌رود.

برنامه «خیابان ایران» این هفته میزبان دو تن از مجریان و برنامه‌سازان صدا و سیما بود كه بیش از 10 سال مردم و مخصوصا كودكان با آنها زندگی كردند. داریوش فرضیایی یا عمو  پورنگ و مسلم آقاجانزاده تهیه كننده برنامه كودك و نوجوان در این برنامه حضور داشتند.

فرضایی با حضور در برنامه «خیابان ایران» درباره شایعات اتمام برنامه‌اش گفت: بحث شایعه كه همیشه در حواشی افراد رسانه‌ای وجود دارد و این بخش جدایی‌ناپذیر این حرفه است.

به استراحت نیاز داشتم و قراردادم را تجدید نکردم

وی اضافه کرد: بحث اتمام برنامه صرفا به اتمام قرار داد من با صدا وسیما مربوط می شود، من قرارداد حدود 141 برنامه را داشتم كه پس از اتمام آن این قرار داد را تجدید نكردم و حس كردم كه بلاخره مدتی هم نیاز به استراحت دارم.

فرضیایی درباره شایعه رفتنش از صدا و سیما به دلیل برنامه انقادی اش كه در آن كلیدی را نشان داده بود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا كه اصلا بحث كلید در آن برنامه صرفا به تصویر كشیدن یك حدیث بود و به آن كلید معروف ارتباطی نداشت.

کلید نمایش داده شده در برنامه شبیه سوییچ بود

آقاجان‌زاده تهیه‌کننده برنامه «عموپورنگ» نیز با صحه گذاشتن بر سخنان فرضیایی عنوان کرد: متاسفانه در فضای مجازی به این بحث دامن زده شد كه البته عده ای برای اینكه به صدا وسیما حمله كنند به این شایعات دامن می زنند و اصلا كلیدی كه در آن برنامه نمایش داده شده بود شبیه به كلید معروف نبود بلكه بیشتر شبیه به سوئیچ بود.

فرضیایی در ادامه با انتقاد از نبود فیلنامه خوب برای برنامه‌سازان كودك گفت: متاسفانه در این زمینه ما ضعف بسیاری داریم و باید روی این مسئله كار كنیم، ما باید سلیقه كودكان را بشناسیم و برای سلیقه آنها برنامه سازی كنید چرا كه سلیقه كودك امروزی با كودك دهه 60 متفاوت است.

وی با مورد توجه قراردادن برنامه‌سازان کودک به فیلمنامه خاطرنشان کرد: باید برنامه‌سازان برای ساخت برنامه‌هایی كه كودكان را مخاطب قرار داده است این موضوع را مد نظر قرار دهند كه ارزش‌ها و باورهای اعتقادی را به این نسل منتقل كنند و این چیزی بوده كه من سعی كردم در برنامه‌هایم از آن دریغ نكنم.

بودجه برای برنامه‌سازان کودک در نظر گرفته شود

عموپورنگ گفت: ما باید بچه ها را در برنامه‌های صدا وسیما در اولویت قرار دهیم و برای برنامه و برنامه سازان كودك بودجه ای مناسب در نظر گیریم همانطور كه در دوره ای این چنین بود و از دل انها افراد بزرگ سینمای امروزی ما بیرون امدند كه در عرصه سینما و تئاتر افراد موفق و صاحب سبكی شدند.

بابت اجرا در شهرها بلیت فروشی نداشتیم

آقاجان‌زاده درباره شایعه گرفتن پول‌های چند ده میلیونی توسط تیم برنامه‌ساز عمو پورنگ در شهرهای مختلف گفت: ما اصلا در شهر‌ها بلیت فروشی نداشتیم و از مردم پولی در یافت نكردیم ولی مسلما برخی دعوت كنندگان مراسم كه برای میهمانان دستمزدی ناچیز در نظر می‌گیرند، این بلیت فروشی‌ را راه می‌اندازند. البته باید گفت که مبلغ كل دستمزد هنرمندان دعوت شده در مراسم از پول غذای مراسم نیز كمتر است.

فرضیایی در پایان صحبت های خود گفت: برنامه سازی برای كودك حمایت می خواهد چرا كه امروز تكثیر قارچ گونه برنامه‌ها به شدت آسیب زاست و از طرفی هم نبود فیلنامه خوب و نگاه غیر علمی به مخاطبان این قشر دغدغه‌های اصلی برنامه سازان حوزه رسانه شده است.

منبع:mehrnews.com

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا