پزشکی و سلامت

عمل های محبوب جراحی زیبایی

در این مطلب می‌خواهیم ۷ عمل جراحی زیبایی محبوب، جراحی بینی، جراحی پلک، لیزر پوست، کاشت مو، لیفت گردن، لیفت صورت، لیفت بازو را مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم انواع جراحی‌های زیبایی را مورد بررسی قرار دهیم.

پذیرش خطر به خاطر زیبایی؟

اگر تاریخ مد را خوانده و یا در اینترنت سیر کرده باشید، می‌دانید که اولین جراحی پلاستیک در زنان عهد ویکتوریا انجام شده است. زنان به وسیله عمل جراحی زیبایی، دنده‌های تحتانی خود را بر می‌داشتند تا به کمی باریک‌تر، که مد پسندیده آن عصر بود، دست یابند.
این یک افسانه است. میزان مرگ و میر اعمال جراحی قطع عضو در اواسط قرت نوزدهم بسیار زیاد بود. با در نظر گرفتن این عوارض، تصور این‌که شخص به صورت داوطلبانه تن به عمل جراحی زیبایی می‌دهد، بسیار دشوار بود:
جراحی ساعد: ۱۳ درصد
بازو: ۵۲ درصد
ساق پا: ۵۰ درصد
ران: ۸۵ درصد

زمانی جراحی زیبایی تنها برای افراد ثروتمند مناسب بود. هر ساله، بیش از یک میلیون آمریکایی به دنبال جراحان زیبایی می‌گردند تا بتوانند شکم صاف‌تری داشته باشند، سینه‌های خود را بزرگ‌تر کنند یا شکل بینی خود را عوض نمایند.

۱٫ جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین جراحی‌هایی است که در فرایند زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک جراح زیبایی ماهر و آموزش دیده می‌تواند شکل بینی را تغییر دهد و آن را مطابق با چهره و صورت فرد عمل نماید. این جراحی یکی از جراحی‌هایی است که در میان نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است اما جراحان توصیه می‌کنند افراد تا سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی خود منتظر بمانند و پس از اتمام سن بلوغ به چنین جراحی‌هایی روی بیاورند. معمولا بعد از جراحی مشکل بزرگی پیش نمی‌آید و ریکاوری بین یک الی سه هفته به طول می‌انجامد.

۲٫ جراحی زیبایی پلک

جراح زیبایی پلک می‌تواند مشکلات متعددی همچون افتادگی پلک را درمان کند. پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود تا بتواند پلک صاف تر و تنگ تری ایجاد نماید. برای کاهش پف زیر چشم یا برآمدگی‌های موجود در زیر چشم می‌توان چربی را از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل کرد. درمان حدود یک هفته به طول می‌انجامد و معمولا زخم‌های زیادی در آن ایجاد نمی‌شود.

۳٫ لیزر پوست

استفاده از لیزر بر روی پوست معمولا از اشعه نور برای خلاص شدن از سلول‌های آسیب دیده استفاده می‌کند. بعد از اینکه لایه خارجی پوست برداشته شد، خطوط ریز و لکه‌هایی که بر روی آن وجود داشت ناپدید می‌شود. این نوع فرآیند معمولا بر روی پوست‌هایی که دچار آسیب از طریق خورشید شده‌اند و جوش دارند بسیار عالی است. بسته به نوع لیزری که مورد استفاده قرار می‌گیرد زمان بهبود و ریکاوری حدود یک الی دو هفته طول می‌کشد.

۴٫ کاشت مو

نیمی از مردان و بیشتر خانم‌ها موهای خود را با افزایش سن از دست می‌دهند. معمولا این موها در اطراف و پشت سر ضخامت خود را حفظ می‌کنند. همین امر به جراح اجازه می‌دهد مقدار کوچکی از موهای این ناحیه را به نواحی طاس شده یا نواحی که موهای آن نازک شده اند انتقال دهد. فرآیند کاشت مو در دنیای امروز بسیار ساده تر شده است. صدها میکروگرافت که هر کدام از آن‌ها در برگیرنده یک الی سه تار موست، به شکل طبیعی در سر قرار می‌گیرد.

۵٫ جراحی لیفت گردن

اگر مشکلی در ناحیه گردن داشته باشید می‌توانید ار جراحی لیفت گردن استفاده کنید. جراح می‌تواند مشکلات موجود در گردن را با تنظیم عضلات موجود در گردن و برداشتن چربی از آن اصلاح نماید. لیفت گردن اغلب به همراه لیفت صورت انجام می‌شود. همانند سایر جراحی‌ها، در این جراحی زیبایی نیز امکان عفونت وجود دارد. درمان معمولا بیش از دو هفته طول می‌کشد.

۶٫ جراحی لیفت صورت

لیفت صورت می‌تواند باعث شادابی و جوانی صورت شما شود. این جراحی معمولا از اطراف گوش آغاز می‌شود و در آن جراح تلاش می‌کند پوست اضافی را بردارد و بر روی لایه‌های عمیق تر پوست و عضلات کار کند. امکان عفونت در این جراحی وجود دارد اما بسیار نادر است. لیفت صورت معمولا جای خود را به گزینه‌های ساده تر همچون بوتاکس یا لیزردرمانی می‌دهد.

۷٫ جراحی لیفت بازو

لیفتینگ بازو با افزایش سن نگه داشتن مقاومت عضلات سه سر بازو به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. این موضوع در خانم‌ها بیشتر دیده می شود. زمانی که این مبارزه را می‌بازیم نتیجه آن ایجاد پوست اضافی و چربی در این ناحیه است که معمولا باعث بدشکل شدن بازو می‌شود. لیفت بازو می‌تواند چنین مشکلاتی را حل کند. در جراحی لیفت بازو بخش زیرین بازو سفت و محکم می‌شود و چربی و پوست اضافی برداشته خواهد شد.

انتخاب بهترین جراح زیبایی:

اگر تصمیم گرفته‌اید جراح زیبایی را انجام دهید باید از یک جراح زیبایی متخصص برای اینکار استفاده نمایید. باید جراح زیبایی انتخاب شده گواهینامه‌ها و مدارک لازم برای انجام چنین فرآیندهایی را داشته باشد. همچنین بیماران قبلی جراح را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که درصد موفقیت جراحی‌های او زیاد بوده است. مطمئن شوید که جراح تمامی خطرات و مزایای جراحی را توضیح می‌دهد. همچنین در مورد انتظاراتی که از جراح زیبایی خود دارید با جراح صحبت کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

مجید حسین زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا