پزشکیدانستنی ها

عسل درمان سرفه است

عسل جای آنتی بیوتیک

عسل درمان سرفه است 

چه روی نان تست پخش شود، چه بر روی فرنی بریزید یا یک قاشق غذا خوری به قهوه اضافه کنید، بسیاری از مردم برای برآورده کردن میل شکر خود به سمت عسل می روند.

عسل مدتهاست که به خاطر خاصیت ضد باکتریایی اش تمجید می شود و مادربزرگها عسل را برای تسکین گلودرد تجویز می کنند.

عسل علائم تنفسی را تسکین می دهد

بررسی 14 مطالعه دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که عسل واقعا علائم تنفسی مانند سرفه را تسکین می دهد و باید مورد توجه قرار گیرد.

عسل درهمه جا قابل دسترسی و دارای مضرات محدودی است. از مدتها قبل از عسل به عنوان داروی خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده می شده است.

در سال 2010 ، دانشمندان به کودکانی که سرفه می کردند  2.5 میلی لیتر عسل یا سرکوب کننده های ضد سرفه مانند دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین دادند. 24 ساعت بعد، مادرانی که به کودکان عسل می دادند تعداد دفعات سرفه کمتری در کودکان نسبت به سایرین مشاهده کردند.

دانشمندان آکسفورد برای کشف هرگونه فوایدی در بین بزرگسالان، 14 مطالعه با بیش از 1700 شرکت کننده در بین آنها را بررسی کردند.

این آزمایشات، عسل را با مراقبت معمولی در برابر مانند آنتی هیستامین ها، مواد منعکس کننده مقایسه داروهای پاک کننده مخاط، سرفه کننده سرفه و مسکن ها مقایسه کرد.

بهبود علائم با عسل

نتایج نشان داد که عسل هنگام بهبود علائم، به خصوص فراوانی و شدت سرفه، از مراقبت های معمول مؤثرتر است. با این وجود، پزشکان از مردم خواسته اند که گزینه جایگزین طبیعی را برای سرکوب کننده های سرفه انتخاب کنند.

این دانشمندان همچنین از پزشکان خواسته اند که عسل را به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها، که اغلب به طور نادرست برای عفونت های ویروسی تجویز می شوند، توصیه کنند. عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (URTI) شایع ترین دلیل برای تجویز آنتی بیوتیک ها است چون تجویز آنتی بیوتیک هم ناکارآمد و هم در طولانی مدت نامناسب است.”

عسل جای آنتی بیوتیک

تجویزهای نامناسب باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شود، که سازمان بهداشت جهانی آن را  یکی از بزرگترین تهدیدات برای سلامتی جهانی نامیده است.

دانشمندان خاطر نشان كردند كه كيفيت عسل متفاوت است و باید به کیفیت عسل توجه شود.

همچنین دانشمندان خاطرنشان کردند که هنگام آزمایش بر روی سلولهای سرطانی پوست انسان، در برابر ویروس آبله مرغان موثر است.

یک مطالعه جدید همچنین حاکی از آن است که عسل اصل غیرسوپرمارکتی می تواند بعد از عمل جراحی عفونت را از بین ببرد.

سایت زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا