آموزش

عادت‌های بد ورزشی و آسیب دیدگی بدن

در ورزشی مانند یوگا انجام نادرست بعضی از حرکات و داشتن عادت‌های ورزشی نادرست باعث آسیب دیدن بدن به خصوص کمر می‌شود.

  یوگا باعث هماهنگی بدن و ذهن می‌شود. با انجام حرکات طبیعی و مدیتیشن می‌توان قدرت درونی و انعطاف‌پذیریی را آرایش داد. بعضی از افراد در ورزش یوگا دچار آسیب دیدگی می‌شوند که دلایل خاص خود را دارد.

95 درصد از دردهای مزمن در بدن به دلیل موقعیت بدنی بد یا بیومکانیک ضعیف است. تنفس درست نیز می‌تواند باعث افزایش انعطاف‌پذیری و کم شدن احتمال مصدومیت کمر شود.

حدود 30 تا 40 درصد از افرادی که یوگا انجام می‌دهند به دلیل رعایت نکردن بعضی اصول دچار آسیب دیدگی می‌شوند.

مایکل ادوارد، متخصص یوگا می‌گوید: «تنفس آگاهانه راهی برای ارتباط با ذهن و درون است اما باید این تنفس به طریقی انجام شود که تنفس طبیعی دچار اختلال نشود. برای تنفس طبیعی باید عضلات بیرون شکم آرام شود بدین شکل تنفس باید با حرکت دنده‌ها آغاز شود نه شکم.»

یاد گرفتن تنفس با حرکت دنده‌ها می‌تواند به تعادل کمک کند. این مدل تنفس به درست کردن وضعیت بدن کمک می‌کند اگر این نوع تنفس با آرامش و به راحتی انجام نشود یعنی اشکالی در آن وجود دارد که باعث آسیب دیدگی می‌شود.

در سال‌های اخیر عمل‌های جراحی زیادی انجام شده‌اند که به دلیل عادت‌های نادرست نیاز به انجام آن‌ها به وجود آمد، برای مثال کم کردن فشار و تنش در ناحیه پشت سابق پا با کم شدن درد در ناحیه کمر و عمل جراحی در این ناحیه در ارتباط است.

بعضی از حرکات ورزشی که مربیان ورزشی بسیار روی آن‌ها تاکید می‌کنند، بیشتر از اینکه مفید باشند مضر هستند. برای مثال حرکتی که در آن پا را صاف به سمت جلو نگه می‌داریم و کمر را خم می‌کنیم حرکتی است که بیشتر مضر است تا مفید.

چند راه برای تشخیص اینکه حرکتی سالم است یا خیر وجود دارد.

1- حرکت باید به کمر این امکان را بدهد تا به صورت طبیعی خم شود.

2- حرکت نباید باعث شود که تنفس عمیق از قفسه سینه دچار مشکل شود.

3- حرکت باید با حرکات کاربردی در زندگی عادی در ارتباط باشد.

منبع: ایسنا

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا