فناوری

ظهور گوشی های هوشمندی که فکر شما را می خواند

موبایل“تحلیل پیشگویانه” فناوری جدید گوگل در سرویس Google Now است که حدس می زند کاربر چه می خواهد و چه کاری می خواهد انجام دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دیتای مربوط به محل کاربر، تقویم ورودی در گوشی، ایمیل ها را در هم ترکیب کرده و از روی این اطلاعات، حرکت بعدی کاربر را حدس می زند.

اپلیکیشن مربوط این طور تعریف شده که بر اساس خواست بعدی کاربر و یا عدم درخواست کاربر (حدسی و پیشگویانه) عمل می کند و به کاربر کمک می کند.

Google Now  یکی از دهها اپلیکیشنی است که الگوریتم پیشگویانه را در ساختار برنامه نویسی خود جای داده است.

جستجو برای یافتن مسیر اکنون قدیمی شده و خواندن فکر کاربر و دادن اطلاعات پیشنهادی با کاربر قبل از اینکه کلامی از زبان خود بیرون بیاورد، راهی است که Google Now و اپ های مشابه به سوی آن حرکت می کنند.

البته سالهاست مراکز تجاری برای یافتن مشتری های جدید از تحلیل پیشگویانه بهره برداری می کنند تا بفهمند اگر مشتری وام گرفت آیا قادر به بازپرداخت ان هست یا نه و …

Google Now و Osito  و Grokr در حال پیش بینی هستند که کاربران گوشی های همراه چه رفتاری از خود نشان می دهند تا طبق آن الگوریتم خود را توسعه دهند.

اینکه از کدام فروشگاه خرید می کنید (ارسال جدیدترین تخفیف ها)، از کدام خط و اتوبوس استفاده می کنید (ارسال ترافیک مسیر و خطوط)، از چه هواپیمایی استفاده می کنید(خطوط هوایی و تبلیغات مرتبط)، هوای بارانی و پیشنهاد استفاده از باران در هوایی که صبح از خواب برخاسته و نمی دانید بیرون چه خبر است، لیست هنرمندانی که کنسرت دارند، سالن تئاتر و جدیدترین ها روی صحنه، جستجوی موضوعی در مورد آیتمی که می خواهید تحقیق کنید؛ همه و همه در این لیست و تحلیل پیشگویانه جای گرفته است.

اپ Far Out توسط محققان مایکروسافت و گوگل استفاده شده تا پیش بینی کنند که یک فرد در آینده در کجا خواهد بود. استفاده از جی پی اس و مکان یاب به طور ممتد، الگویی را به برنامه نویسان داده تا طبق آن آینده مکانی افراد را پیش بینی کنند.

وقتی یک موبایل می تواند از مکان واقعی افراد اطلاعات داشته باشد، قطعا از این طریق می توان فهمید فرد در آینده در کجا خواهند بود و طبق همین الگو محققان دانشگاه بیرمنگام در سال 2012 مکان آینده فرد را با خطای حدود 60 فوت ارزیابی کردند.

مکانهایی که فرد ملاقات کرده از روی شبکه های اجتماعی جمع آوری شده و جاهایی که در گذشته و حال رفته و از روی جی پی اس فراهم شده، کمک می کند تا توسعه دهندگان اپ، بتوانند الگوریتم تحلیل پیشگویانه خود را توسعه دهند.

توسعه فناوری تحلیل پیشگویانه گوگل با Google Now

تحلیل پیشگویانه Osito

 سیستم مپینگ Far Ou

منبع: خبر آنلاين

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا