آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه کیک نسکافه‌ای

کیک نسکافه یک عصرانه خوشمزه به‌خصوص برای کسانی است که به نسکافه یا قهوه علاقه دارند. کیک نسکافه یک پیشنهاد عالی و دلچسب برای میان وعده های مختلف است. با زندگی سالم همراه باشید تا با طرز تهیه کیک نسکافه‌ای آشنا شوید.

مواد لازم

تخم‌مرغ ۴ عدد
آب جوش ۱/۲ لیوان
پودر نسکافه ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۱/۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
بیکینگ‌پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل‏ ۱ قاشق چای‌خوری
آرد ۲ لیوان

 

طرز تهیه کیک نسکافه‌ای
طرز تهیه کیک نسکافه‌ای

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مواد را از یخچال خارج می‌کنیم تا هم‌دمای محیط بشود.سپس زرده تخم‌مرغ‌ها را از سفیده جدا کرده و در دو ظرف مجزا بریزید. حالا شکر و کره را در کاسه‌ای بریزید و باهمزن بزنید تا باهم ترکیب شوند.

سپس زرده‌ها را یکی‌یکی افزوده و هرکدام را برای چند ثانیه هم بزنید تا با مواد قبلی مخلوط شود.

فر را روشن می‌کنیم و می‌گذاریم روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تا گرم شود.

آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط و  سه بار الک می‌کنیم. پودر نسکافه را در آب جوش حل می‌کنیم و می‌گذاریم کنار تا خنک بشود. حالا تخم‌مرغ‌ها و شکر و وانیل را می‌ریزیم در همزن و حدود ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا روشن و پفکی بشود.

درجه همزن را کم می‌کنیم و نسکافه حل‌شده و روغن را به مواد اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن هم می‌زنیم و همزن را خاموش می‌کنیم.

ترکیب آرد را کم‌کم روی مواد الک می‌کنیم و با ریسک به‌صورت دورانی آرام مخلوط می‌کنیم. مایه کیک را در قالب می‌ریزیم و داخل  فر حدود ۴۰ دقیقه می پزیم.

بعد از نیم ساعت با چنگال چک کنید اگز چنگال تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است.کیک را از فر خارج می‌کنیم و یک ربع اجازه میدهیم از دما بیافتد.

کیک را از فر بیرون آورده و بعد از اینکه خنک شد ، سرو کنید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا