آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه کباب کوبیده به روش سنتی

کباب کوبیده یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا های سنتی ایران است که اکثر مردم در جشن ها و تفریح های خود آن را تهیه می کنند. اما صحیح درست کردن کباب بسیار مهم است. زیرا اغلب مردم هنگامی که می خواهند در سفر و تفریح خودشان کباب درست کنند به مشکل بر می خورند. برای آموزش صحیح درست کردن کباب کوبیده با ما همراه باشید.

مواد اولیه
  • گوشت
  • پیاز
  • نمک
  • فلفل
  • زرد چوبه

برای این که بتوانید یک کباب خوشمزه درست کنید انتخاب و خرید مواد اولیه مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

مهمترین مواد کباب گوشت آن است که باید برای کباب کوبیده مناسب باشد و به خوبی آماده شود. گوشت کباب کوبیده نباید زیاد چرب و نه زیاد خشک باشد به همین دلیل بهتر است مخلوطی از گوشت گوسفندی و گوساله باشد. برای این کار می توانید از گوشت قلوه گاه (گوشت قسمت دنده) گوسفند و سردست گوساله استفاده کنید. برای ۴ نفر حدود یک کیلوگرم گوشت لازم است. سپس گوشت را باید چرخ کنید. توجه داشته باشید که برای کباب کوبیده گوشت باید دوبار چرخ شود.

بعد از گوشت باید پیاز را آماده کنید. به اندازه کافی (برای چهار نفر حدودا ۳۰۰ گرم) پیاز را در یک ظرف رنده کنید. سپس کاملا آب پیاز را بگیرید. زیرا برای کباب کوبیده فقط از پیاز بدون آب استفاده می شود.

نمک، فلفل و زرد چوبه را به اندازه کافی استفاده کنید.

طرز تهیه

گوشت چرخ کرده را درون یک ظرف بریزید، نمک، فلفل و جوش شیرین را به گوشت اضافه کنید و آن را ورز دهید.

پیاز بدون آب را به آن اضافه کنید و به خوبی آن را ورز دهید. گوشت را به اندازه کافی ورز داده تا پیاز با گوشت مخلوط شود. می توانید گوشت را درون یک ظرف در بسته قرار دهید و چند ساعت درون یخچال بگذارید.

ظرف را از یخچال خارج کنید و دستتان را کمی با آب سرد خیس کنید. حال با یک دست سیخ مخصوص کباب کوبیده را نگه دارید و با دست دیگر به اندازه حدود ۱۰۰ گرم با چهار انگشت خود از داخل ظرف بردارید و گوشت را داخل دست چند بار به آرامی ورز و تکان دهید تا به شکل بیضی مانند و کاملا مسطح شود.

سپس گوشت را به فاصله حدود ۲ الی سه انگشت از قسمت سر سیخ و از پهنا وارد سیخ کنید. سپس انگشت شصت را روی گوشت و دو انگشت اشاره و انگشت بلند را زیر گوشت قرار دهید. سعی کنید به آن فرم دهید و آن را با ضخامت مناسب تا اندازه مناسب بر روی سیخ برسانید. برای هر طرف یک بار عمل فرم دادن را انجام دهید. پس از آن با دو انگشت اشاره و انگشت بلند قسمت نوک و انتهای گوشت را جدا کنید مانند حالت قیچی کردن تا هم سیخ مرتب شود و هم گوشت به سیخ بچسبد.

حال برای این که گوشت به خوبی به سیخ بچسبد و هنگام کباب کردن نریزد باید سیخ ها را حدود دو ساعت درون یخچال قرار دهید. حال باید سیخ ها را بر روی آتش قرار دهید. آن ها را در زمان مناسب بچرخانید تا کاملا هر دو طرف پخته شود.

مجله اینترنتی زندگی سالم

امیر موچانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا