آشپزی و آشپزخانه

پیاز سوخاری، یک میان وعده جذاب

پیاز سوخاری یکی از سالم‌ترین میان‌وعده‌ها است  که می شود در خانه و با روغن سالم تهیه شود. در این شماره طرز تهیه پیاز سوخاری را به شما آموزش می دهیم.  

مواد لازم پیاز سوخاری

مواد لازم مقدار
پیاز 3 عدد
آرد گندم 1 پیمانه
تخم مرغ به مقدار لازم
پودر سوخاری به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم پیاز سوخاری
مواد لازم پیاز سوخاری

 طرز تهیه پیاز سوخاری

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و بعد روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه با ضخامت ۱ سانتی متر برش می دهیم.در کاسه ای بزرگ شیر را می ریزیم و سرکه را نیز به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم. یک کاسه بردارید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. مقداری نمک و زردچوبه هم اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

سپس پیاز حلقه شده را ابتدا در مخلوط ماست و شیر و سرکه قرار می دهیم تا کاملا با این مواد آغشته شود و بعد در مخلوط آرد و ادویه می زنیم و مجددا در مخلوط ماست و بعد در مخلوط آرد می زنیم و در سینی آن ها را می چینیم. زمانی که روغن داغ شد یکی از حلقه پیاز ها را در روغن قرار می دهیم.

پیاز را به مخلوط تخم مرغ آغشته کرده و داخل آرد بغلتانید. مجددا پیاز را داخل تخم مرغ بزنید و به آرد آغشته کنید. در آخر پیاز را داخل پودر سوخاری بزنیدو اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه همین طور ترکیب سرکه و شیر بماند.

سپس ماست را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.در کاسه ای آرد را می ریزیم و پودر سیر،نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن فراوان در شیرجوش درست می کنیم ،به این صورت که مقداری روغن در شیر جوش می ریزیم که پیاز ها کاملا در روغن شناور باشند. اجازه می دهیم تا روغن کم کم داغ شود.

از ۱ دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم .دقت کنید پیازها را با هم در روغن یکدفعه قرار ندهید چون به هم می چسبند بلکه با توجه به اندازه شیر داغ کن یا تابه ابتدا یک حلقه در روغن قرار می دهیم و بعد از ۱دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم.

پیاز ها که سرخ شدند از شیر داغ کن که بیرون می آوریم در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود و در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس نوش جان کنید. پیاز سوخاری را می توانید برای تزئین غذاهای فست فودی نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه غذاهای مختلف در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا