آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه شیرینی لطیفه(Latifeh Pastry)

Latifeh Pastry

مواد لازم برای تهیه شیرینی لطیفه

105 گرم (معادل یک پیمانه ) آرد الک‌شده
3 عدد تخم‌مرغ
75 گرم (معادل نصف پیمانه ) شکر
نصف قاشق چای خوری بیکینگ‌پودر الک‌شده
ربع قاشق چای خوری وانیل
200 گرم(معادل یک پیمانه )خامه زده شده
نصف قاشق چای خوری کرم تارتار
برای تزیین پودر بادام  یا پسته

طرز تهیه شیرینی لطیفه:

 فر را  روشن میکنیم و درجه حرارت آن را روی  350 درجه فارنهایت تنظیم میکنیم، در مرحله اول سفیده و  زرده تخم‌مرغ‌ را از هم جدا میکنیم ، سپس نصف شکر  را با وانیل  و زرده تخم‌مرغ‌ بوسیله همزن برقی خوب میزنیم تا  رنگ آن کِرِم  و کشدار بشود.

در مرحله دوم در یک ظرف دیگر کرم تارتار  را با سفیده‌ها با همزن برقی آنقدر میزنیم تا کف کند . شکرهای باقی مانده را اضافه کنید و آنقدر  بزنید تا فرم بگیرد. به اندازه ای که هنگامی که  ظرف را برعکس میکنید سفیده‌ها از ظرف ریخته نشود.

در مرحله سوم  زرده را به سفیده‌  اضافه ‌کنید، یک یا دو دور هم بزنید  و بیکینگ پودر و آرد الک شده  را روی مواد بالا بریزید  و  آنقدر مخلوط ‌کنید تا مایه یکدستیبه دست آید. کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید و کاغذ را به وسیله قلم‌مو با روغن مایع  چرب‌ کنید. در قیف با سرماسوره ساده متوسط  مایه را بریزید به طوری که مقداری فاصله در سینی داشته باشد. کمی  پودرقند روی آن بریزید و بعد  به مدت 10 الی 12 دقیقه در طبقه وسط فر  آن را بگذارید تا نان‌ها بپزند.  در انتها نان‌ها را از فر بیرون بیاورید و بعد کاملاً سرد شدن  کمی خامه  را در قیف بریزید و بین دو لطیفه را با آن پر کنید. شیرینی لطیفه را با پودر بادام یا پسته تزیین کنید.

طرز تهیه شیرینی لطیفه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا