آشپزی و آشپزخانه

سوپ قارچ و بروکلی

طرز تهیه سوپ قارچ و بروکلی

امروز قصد داریم مراحل و طرز تهیه یک سوپ خوشمزه و پر خاصیت یعنی سوپ خامه ای قارچ و کلم بروکلی را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس با زندگی سالم همراه باشید.

مواد لازم :

  • قارچ      
  • بروکلی : 2 پیمانه، خرد شود
  • آب مرغ : 2- 1.5 پیمانه
  • خامه : نصف پیمانه
  • کره : یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به اندازه لازم

طرز تهیه سوپ خامه ای قارچ و کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ خامه ای قارچ و کلم بروکلی :

کره را درون یک تابه ذوب کنید.قارچ‌ها را به تابه اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه آن‌ها را تفت دهید. پیاز خرد شده را داخل کره تفت دهید تا نرم شود.

بعد از نرم شدن پیاز آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

همزمان با این کار، آب مرغ را درون یک قابلمه جوش آورید و بروکلی را پس از شستن خرد کنید و به همراه آب ، آویشن و آبلیمو کم کم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید..صبر کنید تا سوپ مقداری خنک شود سپس قارچ‌ها را به قابلمه اضافه کنید.

محتوای قابلمه را درون یک دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید.

پوره سوپ را درون قابلمه برگردانده و خامه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سوپ را بچشید و چاشنی نمک و فلفل آن را به دلخواه تنظیم کنید.

در پایان به چند خاصیت اساسی بروکلی و قارچ اشاره خواهیم کرد :

خواص کلم بروکلی

بروکلی غنی از مواد مغذی زیادی است، از جمله فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم. بروکلی نیز حاوی پروتیین بیشتری نسبت به سایر سبزیجات است. بروکلی می تواند هم خام و هم پخته مصرف شود، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که بروکلی پخته شده با بخار ملایم بیش ترین فواید سلامتی را دارد.

خواص قارچ

قارچ، خوراکیِ خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. این گیاه ساپروفیت (saprophyte) است، یعنی کلروفیل (سبزینه) ندارد و برای رشد، مواد مغذی مورد نیازش را از گیاهان و حیوانات مرده یا در حال فساد جذب می‌کند. قارچ‌ها رنگ، بافت، شکل و خواص مختلفی دارند. قارچ خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند. قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند برای رشدتان مفید باشد و از شما در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کند. حالا بیایید با خواص قارچ بیشتر آشنا شویم.

آشپزی در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا