آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه دونات خانگی

دونات خانگی | دونات جزو دسته کیک و شیرینی، کلوچه و کوکی است و آن را می توانید در وعده صبحانه ،میان وعده و دسر سرو کنید. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 3 ساعت و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5دقیقه است . امروز در این مطلب می‌خواهیم به شما طرز تهیه دونات خانگی را آموزش دهیم پس با زندگی سالم همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دونات خانگی

مواد لازم مقدار
آرد نیم کیلو
شکر ۱۰۰ گرم
خاکه قند ۲۰۰ گرم
ماست غلیظ ۱ پیمانه سرخالی
تخم مرغ ۲ عدد
روغن آبکرده ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
شیر نصف لیوان
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه دونات خانگی

طرز تهیه دونات خانگی

در ظرفی مناسب تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا رنگشان به طور کامل سفید شود.

در ظرفی دیگر بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را درماست ریخته و حل میکنیم و این مایه را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کرده و کمی هم میزنیم. بعد از آن آرد را به آهستگی اضافه کرده و با قاشق هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند. خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان باشد و نه زیاد سفت و خشک.

روی خمیر را با سلفون پوشانده و حدود ۲ الی ۳ ساعت صبر کنید تا خمیر استراحت کرده و حجم آن دو برابر حجم اولیه شود.

بعد از استراحت کردن خمیر، روی میز کار یا یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش دهید. اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را قالب بزنید.

در تابه ای نسبتا گود مقدار زیادی روغن ریخته و تا داغ شدن روغن صبر کنید. بعد از آن دونات ها را با توجه به حجم ظرف و مقدار روغن، داخل ظرف انداخته تا دو طرف دونات ها آن سرخ شود. سپس زمانی که دونات ها پف کرده و به رنگ طلایی در آمدند از تابه خارج کرده و داخل یک صافی قرار دهید تا روغن اضافه دونات ها گرفته شود.

برای تزئین دونات ها خاک قند و دارچین را با هم مخلوط کنید و دو طرف دونات ها بپاشید..

همچنین برای تهیه دونات شکلاتی می توانید برای رویه دونات از شکلات تخته ای استفاده کنید. شکلات تخته ای و شیر و کره را مخلوط کنید، اگر شکلات تخته شیرین بود، شکر اضافه نکنید. سپس دونات ها را به شکلات بزنید و تزئین کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا