آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه باقلوا استانبولی یا باقلوا ترکیه ای

طرز تهیه باقلوا ترکیه ای با خمیر یوفکا | باقلوا استانبولی یکی از شیرینی های سنتی خوشمزه و پرطرفدار ترکیه است. باقلوا و کیک باقلوا از خوشمزه ترین انواع شیرینی ها هستند و شما می توانید با تهیه آن ها در منزل از مهمان هایتان پذیرایی کنید.

مواد لازم باقلوا استانبولی

مواد لازم مقدار
شکر 2 فنجان
آب 2 فنجان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قطعه
پودر پسته 2 فنجان
گردوی خرد شده 1 فنجان
میخک آسیاب شده 1/8 قاشق چایخوری
شکر ریز دانه ربع فنجان

 مواد لازم برای خمیر باقلوا ترکیه ای

خمیر نازک باقلوا 1 بسته

طرز تهیه باقلوا استانبولی یا ترکیه ای با خمیر یوفکا

طرز تهیه باقلوا استانبولی

کره را در یک شیر جوش کوچک بریزید و روی حرارت گذاشته تا آب شود و بعد از روی حرارت بردارید.ابتدا فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

همه مواد لازم برای مغز باقلوا را در درون ظرفی مناسب بریزید و سپس مواد را در درون ظرف هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

در مرحله بعدی درون هر نوع قالب مورد نظرتان  را با کمک کره ذوب شده چرب کنید.

سپس با کمک قلم مو به 10 لایه از خمیر نازک باقلوا کره ذوب شده را بمالید و لایه های خمیر باقلوا را به صورت یکی یکی در درون قالب بر روی یکدیگر پهن کنید. مواد مغز باقلوای استانبولی را بر روی خمیر های باقلوا بریزید .

10 لایه دیگر از خمیر باقلوا را بر روی مواد مغز باقلوا قرار دهید و بین لایه های خمیر را کره بمالید. می توانید از خمیر یوفکا استفاده کنید آن را از هم جداکنید و برای هر باقلوا ۱۰ عدد خمیر یوفکا را  در نظر بگیرید.

خمیر یوفکا

خمیر یوفکا را که بازکرده اید را با کمی آب اسپری کنید و با کره که آب کرده بودید، خمیر یوفکا را چرب کنید و یکی یکی رو هم قرار دهید. به پنجمین خمیر که رسیدید از مغزی که برای باقلوا ترکی آماده کرده اید بریزید و دوباره ۵ عدد دیگر از خمیر یوفکا را به همان ترتیب آماده کرده و روی هم بگذارید.

حالا با کمک کارد آشپزخانه خمیر را برش بزنید و به باقلوای کوچکی در بیاورید. باقلوا ترکی نیمه آماده را بر روی سینی فر از قبل چرب شده بگذارید.

سپس قسمت هایی از خمیر را که از ظرف  بیرون زده است را ببرید و سپس روی همه سطح همه خمیر را کره بمالید و با کمک چاقوی تیزی لایه های فوقانی را به شکل لوزی برش دهید.

می تونید به جای ورقه ورقه چیدن خمیر ، آن را رول کنید.

سپس ظرف باقلوا را به مدت 60 دقیقه در درون فر قرار دهید اگر در این مدت مشاهده کردید که لایه های فوقانی باقلوا خیلی زود تعییر رنگ دادند بر روی ظرف فویل بکشید.

بعد از 60 دقیقه ظرف باقلوا را از درون فر بیرون آورید و شربت را روی باقلواها را بریزید و  اجازه دهید باقلوا مقداری خنک شود.

آن را به مدت 5 ساعت در درون یخچال قرار دهید تا شربت به خوبی جذب باقلوا شود.

طرز تهیه شربت باقلوا ترکیه ای

برای تهیه شربت باقلوا 10 دقیقه زمان کافی است.

برای تهیه شربت کافی است که شکر را به همراه آب داخل شیر جوش ریخته و روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شود. وقتی اطراف شربت شروع به مروارید زدن کرد، آب لیمو را به همراه میخک و چوب دارچین به شربت اضافه کنید و به هم بزنید و شربت بار آماده شده را از روی حرارت بردارید. و شربت که کمی خنک شد، روی باقلوای خنگ بریزید و زمان دهید تا باقلوا استانبولی شما خنک شود و در آخر با پودر پسته تزئین نمائید و نوش جان فرمائید.

بیشتر بخوانید : مینی لوف باقلوای لذیذ با دستوری آسان و ویژه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا