آموزش

ضرورت آموزش نکات تخصصی پزشکی به مربیان ورزش

در کلاس های ورزشی باید شرایط و عواملی را به وجود آورد که ورزشکاران بدون هیچ گونه صدمه ای شروع به ورزش کنند و در حین و بعد از ورزش هیچگونه ناراحتی نداشته باشند.

لذا نوع، مدت، شدت، تعداد جلسات تمرین در هفته باید متناسب با سطح آمادگی جسمانی فرد تعیین شود.

بنابراین فرد قبل از شروع هر گونه فعالیت ورزشی بایستی با توجه به ویژگی های بدنی و فعالیتی که قصد انجام آن را دارد مورد معاینه قرار گیرد و شرح حال کاملی از مشکلات قبلی و بیماری های فعلی او گرفته شود که هدف از آن مشخص شدن مشکلاتی است که ورزشکار را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار می دهد که این امر با آگاهی مربیان و برگزاری دوره های آموزشی مستمر و ارسال جزوه های آموزشی از طرف سازمان تربیت بدنی و فدراسیون های ورزشی و پزشکی ورزشی امکان پذیر است و در صورتی که مربیان با هر گونه شک و شبهه ای در مورد مشکلات فرد مواجه شوند از پزشکان، مشاوره بگیرند.

در کل، بیماران دارای مشکلات قلبی عروقی و تنفسی باید با اجازه و مشورت پزشک معالج اقدام به ورزش کنند. از طرفی بهتر است از پزشک خود دستورالعملی راجع به میزان و نحوه مجاز انجام ورزش ها دریافت کرده و به مربی خود ارائه دهند.

در بیماران دچار مشکلات عضلانی و اسکلتی و به خصوص در کمر و زانو ورزش های تقویتی در کاهش مشکل سودمند است به شرطی که انجام ورزش موجب بروز تحریک و التهاب و شدید شدن بیماری نشود.

مجله اینترنتی زندگی سالم

 لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا