آرایش و زیبایی

ضد لک های طبیعی را بشناسید!

 

در این مطلب ما به شما سه روش تهیه و استفاده از ماسک‌های طبیعی را آموزش می‌دهیم.

همه‌ی بانوان برای از بین بردن لک‌ها به پزشک مراجعه نمی‌کنند و برخی به لک‌های صورت خود عادت کرده‌اند. تفکری در ذهن زنان و دختران شکل گرفته است که آن‌ها گمان می‌کنند فقط و فقط تنها راه از بین بردن لک‌های صورت لیزر و استفاده از کرم‌های گران قیمت است اما خوب است بدانید شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های طبیعی این لک‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کنید و حتی از بین ببرید.
ماسک اول: از بین برنده لک‌های کوچک روی پوست
مواد لازم برای تهیه‌ی ماسک:

لیموترش : یک عدد

شیر : دو قاشق غذا خوری

تکه های ژل گیاه آلوئه ورا
روش تهیه‌ی ماسک:

قبل از خواب دو قاشق شیر را در ظرفی ریخته و سپس آب لیمو ترش را بگیرید و با شیر مخلوط نمایید. حال این محلول را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید و دقایقی صبر کنید تا ماست روی پوست صورت شما خشک شود. پس از خشک شدن ماسک شما می‌بایست تکه های ژل گیاه آلوئه ورا را بر روی صورت خود بگذارید به نحوی که تمامی نقاطی که زیر آن‌ها لک وجود دارد پوشانده شود. حال با استفاده از چسب‌های بانداژ تکه های آلوئه ورا را روی پوست خود ثابت کنید. صبح صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید.
ماسک دوم: ماسکی با سه خاصیت لایه برداری، تونر و مرطوب کننده

مواد لازم برای تهیه‌ی ماسک:

لیموترش: یک عدد

آرد جو دو سر : دو قاشق غذا خوری

جوش شیرین: دو قاشق چای خوری

عسل: یک قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی: دو عدد
روش تهیه‌ی ماسک:

ابتدا به خوبی آب گوجه فرنگی‌ها را گرفته و سپس پوره‌ها و پالپ های آن را جدا کنید. بعد از جداسازی آب گوجه فرنگی از پوره، آب لیموترش را به آن بیفزایید. حال مقداری آرد جو دو سر را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند و در انتها این خمیر را به مخلوط آب گوجه و لیمو اضافه کنید. ماده لایه بردار ما آماده شده و حال باید صورت خود را با این ماده بشویید و بیشتر ماده را بر روی نقاطی که شامل دانه های سر سیاه و لک‌های پوستی می‌شود به مدت ۴ تا ۶ دقیقه بمالید. در این مرحله یک گوش پاکن برداشته و نوک آن را به محلول آب لیمو و گوجه آغشته نمایید و از آن به عنوان تونر استفاده کنید. در این مرحله بر روی صورت خود پوره‌ها و پالپ های گوجه فرنگی را بمالید تا همانند ماسک بر صورتتان بچسبند. اجازه دهید این ماسک گوجه فرنگی حدود ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند تا اسید موجود در گوجه فرنگی آلودگی‌ها را بیرون بکشد همچنین پالپ های گوجه فرنگی هم چنین می‌توانند دانه های سر سیاه را از بین ببرند. در انتها نیز دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک دیگر مخلوط کرده و به صورت یک نقطه روی جوش‌های مورد نظر بگذارید. این مخلوط سبب می‌شود تا توسط جوش شیرین، جوش‌های شما خشک شوند و به واسطه عسل پوست شما رطوبت جذب کند.
ماسک سوم: ماسک خیار و جعفری
مواد لازم برای تهیه‌ی ماسک:

خیار: به مقدار لازم

جعفری: به مقدار لازم

روغن کنجد: ۵ قاشق غذاخوری
روش تهیه‌ی ماسک:

خیار و جعفری را به خوبی بکوبید و آن‌ها را له کنید سپس مقدار ۵ قاشق غذاخوری از هرکدام را با یکدیگر مخلوط کنید و به آن‌ها ۵ قاشق غذاخوری روغن کنجد افزوده و سپس در ظرف شیشه ای در داری ریخته و درب آن را محکم بسته و برای چند روز در محل کاملاً تاریکی – همانند درون کابینت یا زیر تخت خواب – نگه دارید. پس از این مدت این مخلوط را روی جوش‌ها بمالید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.
مجله خانومانه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا