پزشکی و سلامت

شیوه ای جدید و شگفت انگیز برای کنار گذاشتن سیگار

مصرف مداوم میوه و سبزی با بهداشت روانی گره خورده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر، بسیاری از ما آگاه هستیم که خوردن میوه ها و سبزیجات برای سلامت جسمانی ما ضروری است. اما یک مطالعه جدید در BMJ منتشر شده نشان می دهد گسترش خوردن پنج بار میوه و سبزی در روز به با سلامت ذهنی مرتبط است.

مطالعه قبلی نشان می دهد که مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز به مقدار بهینه برای کاهش خطر مرگ به هر علت ضروری است، که در تضاد مطالعه دیگری پیشنهاد می کند خوردن خوردن هفت وعده میوه و سبزی در روز اجباری است.

گفتنی است؛ سیگار کشیدن که ارتباط مستقیمی با سلامت روانی دارد با مصرف میوه و سبزیجات می تواند کاهش یابد و مصرف میوه و سبزیجات می تواند میل به سیگار کشیدن را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

محققان در این مطالعه تازه، به رهبری دکتر Saverio Stranges از دانشکده پزشکی دانشگاه وارویک در انگلستان، با بررسی داده هایی از14،000 بزرگسال بالای 16 سال دریافتند هوش و استعداد و آرامش و سلامت روانی ذهنی به طور معمول با مصرف سبزیجات در شرکت کنندگان همراه بود.

نتایج مطالعات نشان می دهند مصرف میوه و سبزیجات عادت به انجام برخی از رفتار های مخرب مانند سیگار کشیدن را کاهش می دهد و رفتارهای صحیح و سلامت جسمانی را برای بدن به ارمغان می آورد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا