آشپزی و آشپزخانه

شیشلیک به سبک رستوران شاندیز مشهد

شیشلیک به سبک رستوران شاندیز مشهد

شیشلیک همانطور که از نامش پیداست از شش قطعه گوشت و از راسته گوسفند درست میشود. روش پخت شیشلیک مخصوص است و طعم خیلی خوشمزه ای دارد. در مشهد بر خلاف سایر شهرها شیشلیک با دنده پخت میشود و روی ذغال کباب میکنند. اما در شهرهای دیگر به صورت گوشت های قطعه قطعه شده پخته میشود.

مواد لازم برای تهیه شیشلیک به سبک رستوران شاندیز مشهد:

10 عدد گوجه فرنگی

1کیلوگرم گوشت دنده گوسفند یا گوساله

10 قاشق غذاخوری روغن

1لیوان ماست

3 قاشق غذاخوری  آبلیمو

2قاشق غذا خوری زعفران دم شده

به مقدار کافی  فلفل

طرز تهیه شیشلیک شاندیز مشهد:

برای درست کردن شیشلیک گوشت ترد و تازه انتخاب کنید. گوشت را با فلفل و آب پیاز مخلوط کرده و اجازه دهید 24 ساعت در یخچال بماند سپس آن را کباب کنید. این کار برای نرم کردن گوشت انجام میشود.

با اندازه های یکسان گوشت ها را برش دهید . یک کاسه بردارید درکاسه زعفران دم شده،پیاز رنده شده،کمی فلفل ، روغن، آبلیمو و ماست بریزید. گوشت را در مایه تهیه شده بخوابانید و دست کم یک شب در یخچال بگذارید بعد از گذشت یک روز گوشتها را سیخ کنید بین هر دو تکه گوشت یک تکه دنبه قرار دهید. برای کباب کردن شیشلیک بهتر است از زغال استفاده کنید اما اگر امکانش نبود میتوان برای پخت، آن را روی اجاق یا درون فر با حرارت متوسط قرار داد.

بعد از کباب کردن شیشلیک ، با برنج زعفرانی شده،فلفل سبز کبابی، لیموی تازه برش زده شده ، گوجه کبابی و  کره سرو کنید، بهترین نوشیدنی برای شیشلیک دوغ است.

اگر میخواهید شیشلیک را در فر بپزید به نکات زیر توجه نمایید:

بعد از خارج کردن گوشتهای در مواد خوابیده شده از یخچال، اگر مایلید سس گوجه یا سس باربیکیو را روی دنده ها بریزید و خوب هم بزنید تا دنده ها آغشته به سس شوند. دنده ها را در سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و چهل تا پنجاه دقیقه گوشتها را در فر قرار دهید تا برشته شوند و رنگشان طلایی بشود. به دلیل تفاوت در دمای فرها ممکن است مدت زمان بیشتری لازم باشد تا گوشتها خوب بپزند.

اگر میخواهید شیشلیک را روی منقل یا باربیکیو درست کنید نکات زیر را رعایت کنید:

دنده ها را وارد سیخ کنید . باربیکیو را روشن کنید و روی شعله کم اجازه دهید گوشتها بپزند. البته بهتر است  از زغال استفاده شود.

نکات کلی برای شیشلیک:

همه کبابها نباید موقع پخت زیاد خشک شوند. اگر زمان کافی برای پختن کباب نداربد به جای یک شبانه روز ، به مدت یک ساعت در ظرفی که درونش کیوی له شده باشد گوشت را قرار دهید تا نرم شود. گوشت بیشتر از یک ساعت در کیوی ها نباید بماند زیرا له میشود و سریع فاسد میشود. قبل از به سیخ کشاندن دنده ها آنها را نجوشانید چون بیش از حد سفت میشوند همان روی آتش نرم میشوند.

طرز تهیه شیشلیک به سبک رستوران شاندیز مشهد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا