آرایش و زیبایی

شکلات، طبیعی ترین ضد آفتاب پوست

شکلات محافظی برای پوست در برابر اشعه‌های مضرخورشیدی!

شکلات که از دانه کاکائو به دست می‌آید برای سلامت بدن مفید است و به شکل‌های مختلف از جمله شکلات، کیک، پودر و نوشیدنی شکلاتی مصرف می‌شود.

شکلات حاوی میزان فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فلاونول است که نقش موثری درسلامت روده‌ها، کاهش سطح کلسترول بد خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش سلامت سلول‌های مغزی دارد.

درجدیدترین پژوهش‌ها دانشمندان دریافتند ازاین خوراکی مفید می‌توان برای محافظت درمقابل اشعه‌های مضرخورشیدی نیز استفاده کرد.

بسیاری از خاصیت آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائوی خام در زمان فرآیند تبدیل به شکلات از بین می‌روند وبه همین دلیل کارشناسان در تلاش هستند تا نسل جدیدی از شکلات‌ها را تهیه کنند که خاصیت درمانی بیشتری داشته باشد.

مجاورت در مقابل نور خورشید به میزان زیاد می‌تواند سبب آفتاب سوختگی، پیری و ابتلا به سرطان پوست شود به همین دلیل محافظت از بدن اهمیت فراوان دارد.

برخلاف تصور، نباید فقط در فصل‌های گرم سال از پوست مراقبت کرد زیرا در پاییز و زمستان نیز پوست صورت در معرض آسیب ناشی از نور خورشید قراردارد.

کارشناسان دانشگاه هنریخ هین (Heinrich Heine) شهر دوسلدورف کشور آلمان با بررسی اثر مصرف نوشیدنی شکلاتی برروی ۲۴ زن بزرگسال و تاباندن اشعه کنترل شده نور خورشید به پوست آن‌ها دریافتند میزان آسیب دیدن و قرمزی پوست داوطلبان بسیار کمتر از حالت عادی شده است.

براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند هرروز درحدود ده گرم شکلات به ویژه شکلات تلخ در ساعت‌های مختلف روز مصرف کنند تا علاوه بر حفظ زیبایی و جوانی پوست و جلوگیری از ابتلابه بیماری‌ها، پوستشان در مقابل نور آفتاب محافظت بیشتری شود.

البته کارشناسان استفاده از ضد آفتاب، عینک، کلاه و لباس مناسب را اصلی‌ترین روش برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید و اشعه‌های مضر آن می‌دانند، اما خوردن برخی خوراکی‌ها مانند کلم بروکلی و شکلات نیز می‌تواند سلول‌های پوست را در مقابل خطر‌های خورشید مقاوم کند.

بازنشر: مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا