اجتماعی

شایعاتی درباره توزیع شیر در مدارس از هفته آینده

شایعاتی درباره توزیع شیر در مدارس از هفته آینده

کارشناس مسئول تغذیه و نظارت بر توزیع شیر مداری آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌و‌گو با نسل فردا در خصوص زمان توزیع شیر در مدارس بین دانش آموزان خبر داد: شایعاتی که براساس آن بعضی از خانواده ها معتقدند از این هفته قرار است شیر در بین دانش آموزان توزیع شود، صحت ندارد؛ چرا که این امر مستلزم ابلاغ دستور از سوی وزارتخانه بوده و تا این لحظه هنوز دستوری در این رابطه به هیچ یک از سازمان های آموزش و پرورش کشور داده نشده است.

آیا از آبان شیر در مدارس توزیع میشود؟

رمضان همت افزود: پیش بینی ما بر این است در آبان ماه دستورالعمل لازم به سازمان ها ابلاغ و از آذرماه توزیع شیر در مدارس آغاز شود. وی تعیین نرخ شیر در بازار و تثبیت قیمت را علت اصلی تاخیر در ابلاغ دستورالعمل از سوی وزارتخانه دانست و تصریح کرد: هرساله بحث توزیع شیر از آبان ماه به کلیه سازمان ها ابلاغ می شود و سال گذشته نیز از 25 آبان ماه این موضوع عملی و به اجرا درآمد و امسال نیز قطعا همانند سنوات قبل از آبان ماه شاهد ابلاغ دستور توزیع شیر در مدارس و به دنبال آن آغاز توزیع شیر در آذرماه باشیم. همت در ادامه سخنان خود با نسل فردا خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ یک از سازمان های آموزش و پرورش کشور بحث توزیع شیر را آغاز نکرده و به طور قطع دستورالعمل ابلاغی به طور جامع و یکپارچه به استان ها ابلاغ خواهد شد. وی در ارتباط با نحوه توزیع شیر در مدارس نیز توضیح داد: به طور مرتب روزهای زوج هر هفته دانش آموزان سراسر استان از شیر توزیعی بهره مند می شوند که براساس آن سال گذشته 50 نوبت شیر توزیع شد و پیش بینی می شود امسال این تعداد به 54 روز در طول سال تحصیلی افزایش پیدا کند. وی اذعان داشت: در هر نوبت 860 هزار دانش آموز در سطح 6 هزار واحد آموزشی استان اصفهان از شیر سالم بهداشتی بهره مند می شوند و هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از این استان از این بحث محروم نمانده و شیر به طور مساوی بین تمامی دانش آموزان حتی در دورافتاده ترین نقاط استان نیز توزیع می شود.

وی بودجه سال گذشته توزیع شیر در مدارس را 24 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال نیز این رقم بدون تغییر باقی بماند. همت در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت بر کیفیت شیر توزیعی در مدارس نیز تاکید کرد: شیر توزیع شده کاملا براساس استاندارد تهیه شده و نظارت ها به صورت مستقیم بر آن انجام می شود، شیر توزیعی در بین دانش آموزان 5/2 درصد چربی دارد ، مواد نگهدارنده نداشته و درجه حرارت آن استاندارد است.
وی تصریح کرد: وجود آب در شیر کاملا شایعه کذب است و صحت ندارد و شیر مدارس با کیفیت اصلی و تحت نظارت بهداشت و استانداردهای لازم تهیه و تولید می شود.

توزیع شیر در مدارس
توزیع شیر در مدارس

حسن اسماعیلی – دفتر روزنامه نسل فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا