آرایش و زیبایی

شامپوها، خطري در کمين مادران باردار

شامپو وصابونپزشکان به تازگي دريافته اند که حتي شامپوها نيز مي توانند يک عامل خطرساز براي مادران باردار باشند و بر سلامت جنين تاثير مخرب بگذارند.

غذاهاي فرآوري شده که در آنها مواد شيميايي وجود دارد،‌ گرد و غبار و بوي مواد شيميايي و صنعتي همگي مي توانند باعث افزايش خطر سقوط جنين در مادران باردار شوند.

گفتني است: ساير لوازم و محصولات آرايشي بهداشتي مانند عطر، لاک، اسپري هاي دئو دورانت و حتي شامپوها نيز مي توانند خطر سقوط جنين را در مادر باردار تا حدود 2 برابر افزايش دهد.

بررسي ها نشان مي دهند؛ ترکيبات فتالات ها که در لاک ها وجود دارد مي تواند يک عامل بسيار خطرناک براي سلامت جنين باشد همين طور اسانس و عطرهاي مختلفي که در ترکيب شامپوها و صابون هاي بهداشتي وجود دارد مي تواند ما را در معرض ريسک از دست دادن بچه قرار دهد.

پزشکان توصيه مي کنند: تا مادران سعي کنند تا حد امکان در معرض بوييدن عطرهاي مختلف قرار نگيرند و يا در محيطي داراي تهويه مناسب است از اين نوع محصولات استفاده کنند.

پزشکان هم چنين به مادران باردار توصيه مي کنند: تا در حد توان از دست زدن به پول نقد خودداري کنند زيرا مي تواند باعث جذب آلودگي از طريق دست آنها و آسيب به جنين شود. /
منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا