آشپزی و آشپزخانه

سوپ فرانسوی؛ غذای رژیمی متفاوت

طعم پیاز در بسیاری از سوپ ها به عنوان طعم مکمل مطرح است اما در طرز تهیه سوپ فرانسوی پیاز جزء اصلی ترین مواد است. علاوه بر پیاز، پنیر موجود در سوپ نیز حاوی مواد باارزشی از کلسیم و فسفر می باشد. 

سوپ فرانسوی، غذای رژیمی است و می تواند در لیست برنامه رژیمی قرار بگیرد. این غذای کم کالری را می توان در فصول مختلف سال به بهترین شکل ممکن تهیه و نوش جان کرد. چون در این فصل انواع مختلفی از پیاز وجود دارد. کسانی که از خواص پیاز مطلع هستند، حتماً دستور پخت سوپ فرانسوی را برای یک بار هم  که شده امتحان می کنند.

مواد لازم
  • سیر: ۲ حبه
  • شکر: نصف قاشق چای خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • عصاره گوشت: ۲ عدد
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • پیاز پوست گرفته و حلقه شده: ۴۵۰ گرم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پنیر رنده شده کم چرب: ۵۰ گرم
طرز تهیه سوپ فرانسوی با طعم ایده آل

سوپ فرانسوی یک سوپ رژیمی است که می تواند به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار گیرد. برای شروع دستور تهیه سوپ رژیمی ابتدا باید پیازها را به شکل حلقه حلقه خرد کنید. تابه را بردارید و در آن روغن زیتون بریزید. آنگاه پیازهای خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید.

بعد از تفت خوردن پیاز، سیرهای خرد شده را در تابه بریزید و شکر را نیز در فاصله کوتاهی بعد از آن به سیر اضافه کنید.

۳۰ دقیقه به مخلوط فرصت دهید تا با حرارت پایین بپزد. به این روش کارامیلزه کردن پیاز گفته می شود. این پختن باید با آب پیاز و در حرارت پایین بدون اضافه کردن آب انجام گیرد.

بعد از کارامیلزه شدن پیاز (گذشت ۳۰ دقیقه)، عصاره گوشت را به آن بیفزایید و مواد را با هم ترکیب کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ فرانسوی, آب به اندازه ۹۰۰ سی سی به مواد داخل تابه بیفزایید. بعد از به جوش آمدن آب، یک ساعت دیگر به آن زمان دهید تا در حرارت پایین پخته شود.

گریل فر را روشن کنید. بر روی تکه های نان تست، پنیر بریزید و آن ها را داخل سینی فر بچینید.

همچنین می توانید این نان تست ها را بر روی سوپ ها بگذارید. در هر ظرف سوپ، یک عدد نان تست بگذارید. می توانید بر روی نان تست علاوه بر پنیر، پیاز، باقلا و نخود سبز بریزید. این نان ها باید به مدت ۲ دقیقه در حالت گریل باشند تا پنیر آن ها آب شود.

همان طور که می دانید پیاز از کاهنده های طبیعی قند خون است. از این رو پختن سوپ پیاز فرانسوی را به شما بیماران دیابتی توصیه می کنیم.

امیدواریم طرز تهیه سوپ فرانسوی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و این سوپ را در منزل تهیه و از طعم مطلوب آن لذت ببرید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

مرضیه نوروزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا