پزشکی و سلامت

سونامی افزایش جراحی قد در ایران

 

جراحی قد یکی از پر طرفدارترین جراحی‌ها به ویژه در بین دختران به شمار می آید که می تواند عوارض جبران ناپذیری برای بدن داشته باشد.

دکتر علیرضا رضایی، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جراحی قد و در کنار تمام زیبایی‌هایی که به همراه دارد می‌تواند باعث مشکلات استخوانی و عضلانی شود. ژنتیک و تغذیه از عوامل تأثیر گذار بر قد هستند. ژاپنی‌ها در یک برنامه 25 تا 30 ساله میانگین قد خود را با استفاده از تغذیه حدود 10 الی 15 سانت افزایش دادند.

 

وی گفت: کسانی که بیماری زمینه‌ای (غددی – کم کاری غدد فوق کلیوی) و همچنین صفحات رشد بسته شده باشد بدون در نظر گرفتن میل شخصی می‌توانند با جراحی قد خود را افزایش دهند.

 

رضایی افزود: با آزمایش رادیولوژیک می‌توان متوجه شد صفحات رشد بسته شده است یا نه، سن رشد در دختران نهایتا تا 16، 18 سال و در پسران 20 تا 21 سال است.

 

وی تصریح کرد: در طول روز به دلیل از دست دادن آب دیسک قد انسان 1 تا 1.6 سانت کاهش پیدا می کند کوتاهی قد با افزایش سن هم اتفاق می‌افتد.

 

رضایی اظهار داشت: در این روش جراحی مخصوص ابتدا ساق پا شکسته می‌شود و پیچ و پین مخصوص پزشکی بین دو طرف استخوان قرار داده می‌شود و استخوان به تدریج  رشد می کند و جایگزین مهره‌ها  می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از عوارض این عمل می‌توان جوش نخوردن استخوان‌ها و یا جوش خوردن و همچنین عفونت نام برد. در عمل جراحی قد اغلب 3 تا حدود 7 سانت افزایش می‌یابد اما به مرور زمان می تواند باعث کوتاهی قد و افتادگی عضلات در بزرگسالی  شود اما این جراحی زیبایی برای افرادی که قد بسیار کوتاهی دارند می تواند مؤثر باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا