فناوری

سه کاربرد فوق‌العاده از وب‌کم که تاکنون نمی‌دانستید!

وب‌‌کم شاید یکی از سخت‌افزارهای بسیار کم‌کاربرد در رایانه و لپ‌تاپ باشد و دلیل اصلی آن اینکه این سخت‌افزار کاربرد اصلی خود را در تماس‌های تصویری آنلاین می‌بیند که آن هم به دلیل سرعت خوب اینترنت به ویژه برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارد؛ اما با این حال، ما سه راه متفاوت را به شما نشان می‌دهیم تا از این عضو تنبل بیشتر کار بکشید!

وب‌‌کم شاید یکی از سخت‌افزارهای بسیار کم‌کاربرد در رایانه و لپ‌تاپ باشد و دلیل اصلی آن اینکه این سخت‌افزار کاربرد اصلی خود را در تماس‌های تصویری آنلاین می‌بیند که آن هم به دلیل سرعت خوب اینترنت به ویژه برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارد؛ اما با این حال، ما سه راه متفاوت را به شما نشان می‌دهیم تا از این عضو تنبل بیشتر کار بکشید!

به گزارش «تابناک» واقعیت این است که شاید کاربران به وب‌کم چندان و آن گونه که باید جدی نگاه نمی‌ک‌ند؛ اما در حقیقت وب‌کم چشم سیستم شما برای دیدن دنیاست و بسیاری از کارهای متفاوت است که این چشم می‌تواند برای شما انجام دهد. ما در اینجا می‌خواهیم سه روش جالب برای استفاده از این چشم با استعداد را به شما نشان دهیم. مسلما شما نیز می‌توانید خود راه‌های بیشتری برای استفاده از آن‌ کشف کنید.

1 – بازی‌ها و پخش موسیقی را کنترل کنید

ابزارها و سخت افزارهای بسیاری برای کنترل عملیات سیستم از طریق Motion یا Gesture وجود دارد؛ اما در پخش موسیقی برای انجام عملیات ابتدایی نظیر Play، Pause و Stop وب‌کم شما به تنهایی کفایت می‌کند. نرم افزار Flutter (لینک وب سایت اصلی) که اکنون گوگل آن را خریده‌، نرم افزاری است که به واسطه آن می‌توانید با نرم‌افزارهایی چون VLC و iTunes ارتباط بر‌قرار کنید و با‌ وب‌کم خود کنترل موسیقی را در دست بگیرید.

همچنین نرم‌افزار CamSpace (لینک وب سایت اصلی) که تنها برای کاربران ویندوز است، به شما اجازه می‌دهد، با ساختن یک فرمان مقوایی کنترل فرمان را در بازی‌هایی چون Need For Speed شبیه‌سازی کنید. البته باید دقت کنید که رنگ مقوا به رنگ لباس‌های شما نباشد‌.

2 ـ گرفتن عکس در فواصل زمانی منظم

دقیقا! چشم رایانه شما می‌تواند برای شما در فواصل زمانی که خود تعیین می‌کنید از فضای یک اتاق یا یک سوژه خاص عکاسی کند. به این ترتیب، شما می‌توانید از وب‌کم خود به عنوان یک دوربین مدار بسته استفاده کنید و در یک شبانه روز محیط کار یا اتاق خود را فیلمبرداری کنید!

همچنین دانشجویان می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی خود از این قابلیت استفاده کنند؛ برای نمونه، چنانچه قرار است از روند رشد یک گیاه در زمان معین عکاسی کنید، این قابلیت به شدت به کمک شما خواهد آمد و شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی رها خواهد کرد.

نرم افزار Gawker برای Mac (لینک وب سایت اصلی) یکی از نمونه نرم‌افزارهایی است که این قابلیت در وب‌کم شما را فعال‌ می‌کند. همچنین SkyStudioPro برای ویندوز (لینک وب سایت اصلی) ابزاری رایگان است که هم قابلیت Motion Detection یا تشخیص حرکت را داراست و هم قابلیت عکاسی در فواصل زمانی معین‌.

3 ـ ‌سیستم خود را Login ‌یا آن را Unlock کنید

گذرواژه‌ها کمی قدیمی به نظر می رسند؛ نه؟ شما می‌توانید به قابلیت Login خودکار با تشخیص چهره یا Facial Recognition از گذرواژه‌ها برای ورود به سیستم خود عبور کنید. اکنون نرم‌افزار KeyLemon برای ویندوز و Mac در این مسیر پیشتاز است؛ اما متأسفانه بهای این نرم‌افزار حدود 40 دلار است.

اما در مقابل می‌توانید از نرم‌افزار Rohos Face Login استفاده کنید که ابزاری رایگان است (لینک وب سایت اصلی). البته امکانات آن هم به اندازه یک نرم‌‌افزار رایگان است.

واقعیت آنکه تشخیص چهره یک پروژه سنگین و هزینه‌بر است. پیش از این گفته می‌شد، قرار استویندوز 8 با قابلیت تشخیص چهره روانه بازار شود؛ اما هیچ گاه این شایعه به واقعیت نپیوست، شاید به این دلیل که تشخیص چهره هنوز چندان دقیق کار نمی‌کند.

در پایان اینکه بسیاری از ابزارهای ساخته شده برای وب‌کم‌ها به آن اندازه جذاب نیستند که شما را برای مدت‌ طولانی متحیر و سرگرم کنند؛ اما واقعیت این است که به اندازه کافی کاربردی هستند که بسیاری از امور را برای شما آسان کنند. پیش از این در یک گزارش به نرم‌افزاری پرداختیم که با تشخیص حرکات سر و دست ماوس سیستم را به خوبی از طریق وب کم کنترل می‌کرد و در خصوص کاربرد آن برای معلولین صحبت کردیم.

پس چشم سیستم خود را بیش از این جدی بگیرید!

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا