مشاوره

سلامت زائران اربعین

مطلب زیر اختصاص دارد به نکات مهمی در مورد سلامت زائران کربلا که با رعایت نکات زیر مطمئنا می توانند سفر بسیار خوبی را تجربه نمایند .

زائران کربلا معمولا فاصله نجف تا کربلا را پیاده روی می کنند و چیزی حدود ۸۰ کیلومتر را باید با پای پیاده سپری کنند و پیمودن این مسیر کار آسانی نیست و به دلیل عدم امکانات در راه می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای زائران امام حسین (ع) رقم بزند

بنابراین در ادامه به نکاتی برای سهولت این پیاده روی برای زائران اشاره می کنیم تا مشکلات جدی برای آنها به وجود نیاید

همراه داشتن جعبه کمک های اولیه

حتما جعبه کمک های اولیه را در وسایل خود قرار دهید و همراه داشته باشید.

بنابراین هر مسافری نیاز است که یکسری دارو و لوازم پزشکی همراه خود داشته باشند و تمامی این وسایل بستگی به نیاز شخص دارد.

زائرین پیاده روی اربعین باید وسایلی که در این جعبه قرار می دهند شامل قرص های مسکن مانند استامینوفن، سرماخوردگی، هیستامین، شربت های سرماخوردگی کودک، چسب زخم و بانداژ، مقدارکمی بتادین، بانداژ و انواع پماد کوفتگی برای طول سفر است.

 نوشیدن چای برای زائرین اربعین

 حتما از چای در طول سفرتان استفاده کنید زیرا چای کاملا آرامبخش بوده و خستگی را از تن فرد بیرون می برد ولی سعی کنید از چای به طور مداوم و زیاد استفاده نکنید زیرا مانع از جذب آهن و کلسیم در بدن فرد می شود و ممکن است بی حالی و خستگی را برای فرد به وجود بیاورد.

بهترین مقداری که هم به زائران و هم افراد دیگر توصیه می شود نوشیدن سه فنجان در روز است و سعی کنید یکساعت بعد از وعده اصلی باشد تا مانع جذب آهن در بدن نشود.

و نکته جالب این است که برگ چای تا به دست مشتری برسد از کارخانه تا بسته بندی آن دستخوش تحولات و تغییرات زیادی می گردد و مقداری از خواص خود را در این پروسه از دست می دهد.

اگر به مقدار زیادی از چای استفاده کنید مطمئنا به دلیل کافئین زیادی که در آن وجود دارد دچار مشکلاتی مانند تپش قلب و مشکلات قلبی می شوید.

بهتر است در طول مسیرتان از چای کمرنگ استفاده کنید زیرا چای پررنگ مضرات بسیار زیادی دارد و سعی کنید از خوردن آن بپرهیزید.

 سعی کنید دم نوش هایی مانند گل گاوزبان، به لیمو و آویشن همراه داشته باشید تا بتوانید در طول مسیر به جای چای از این دمنوش ها استفاد کنید و دم کردن آن کار بسیار آسانی است. می توانید کمی از این دمنوش را همراه کمی نبات و ریختن آب جوش بر روی آن به یک دم نوش عالی و پرخاصیت تبدیل کنید.

بهتر است حتما در طول مسیر آب کافی همراه داشته باشید زیرا مسیر طولانی می باشد و بدن نیاز بسیار شدیدی به آب پیدا می کند بنابراین یکی از ملزومات سفر به کربلا همراه داشتن آب است.

جالب است بدانید افراد زیادی با پای برهنه به زیارت امام حسین (ع) می روند ولی افرادی که دارای بیماری دیابت هستند سعی کنند از این کار پرهیز نمایند زیرا در صوت زخم شدن پا روند درمان بهبودشان بسیار طول می کشد و ممکن است آسیب های بدتری در طول سفر گریبانگیرشان شود.

اگر به بیماری خاصی نظیر فشار خون، دیابت و ذدیگر بیماری ها مبتلا هستید سعی کنید داروهای تجویز شده را همراه داشته باشید

بهتر است افرادی به بیماری های قلبی و دیگر بیماری های سخت مبتلا هستند از رفتن به این پیاده روی خودداری کنند زیرا ممکن است در طول سفر به مشکلات زیادی برخورد کنند.

یکی از موارد بسیار مهم دیگر تزریق واکسن آنولانزا می باشد که همه زائران به خصوص افراد حساس تر و با سیستم ایمنی ضعیف تر مانند کودکان، سالمندان و افراد بیمار باید این واکسن را تزریق نمایند.

برای سلامت پوست خود بهتر است حتما کرم ضدآفتاب را همراه داشته باشید و هر  سه ساعت یکبار آنرا تجدید کنید.

برای رهایی از آلودگی و بیماری های تنفسی بهتر است از ماسک های استاندارد برای عدم ورود ریزگردها استفاده نمایید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

آزیتا خالقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا