آرایش و زیبایی

سرم تقویت مژه

تقریبا همه‌ی افراد به‌خصوص خانم‌ها به جوان ماندن پوست و زیبایی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. مژه‌ها یکی از اجزای مهم چهره هستند که علاوه‌بر زیبایی خودشان، به زیباترشدن چشم و صورت کمک بسیار زیادی می‌کنند. در این مطلب روش‌هایی برای تقویت مژه آورده شده است که استفاده از آن می‌تواند برای شما مفید و باارزش باشد. با ما همراه باشید.

مژه‌ها علاوه‌بر زیبایی، یک عامل محافظتی هم محسوب می‌شوند که در فرایند پلک‌زدن به خارج‌شدن مواد خارجی از چشم کمک می‌کنند.

هر مژه تقریبا بعد از سه ماه می‌افتد و حدود دو ماه یا بیشتر طول می‌کشد تا دوباره به طور کامل رشد کند. آسیب مژه، سبب می‌شود مژه‌ها تا زمان رشد مجددشان شکننده، نازک و کوتاه‌تر شوند و اگر آسیب فولیکول‌های مو خیلی زیاد باشد ممکن است دیگر مژه رشد نکند.

کارهایی که سبب بلندترشدن و تقویت مژه شما می‌شود

یک روش برای بلندتر کردن مژه‌ها کاشت مژه است ولی استفاده از این روش هزینه‌ی زیادی دارد و علاوه‌بر آن ممکن است موهای کاشته‌شده به‌وسیله‌ی مژه‌های طبیعی پس‌ زده شوند. همچنین این مژه‌های کاشته‌شده بعد از چند ماه خواهند افتاد.

روش دیگر استفاده از مواد تقویت‌کننده است. این مواد ممکن است عوارضی مثل التهاب و سیاهی پوست دور چشم ایجاد کنند. در صورت بروز چنین عوارضی، استفاده از مواد تقویت‌کننده را متوقف کنید تا بهبودی حاصل شود.

اگرچه بلندکردن مژه‌ها مخصوصا در بین خانم‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد، اما روش‌های مورد استفاده برای بلندکردن مژه می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی، عفونت چشم و مشکلات دیگر شود.

بلندتر کردن مژه با استفاده از روش‌های طبیعی

هرچند داشتن مژه‌ با بلندی طبیعی وابسته‌به ژن است، اما به این معنی نیست که افرادی که ژن مربوط را ندارند نتوانند طول مژه‌های خود را افزایش دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه‌ی مستقیمی بین استفاده از موادمغذی و سلامتی مو وجود دارد. افرادی که به میزان کافی ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن مثل ویتامین ب (B)، ویتامین سی (C) و کلاژن دریافت نمی‌کنند، بیشتر دچار آسیب مژه (مو) می‌شوند.

استفاده‌ی مداوم از محصولات آرایشی به‌خصوص استفاده از ریمل و فرمژه باعث ضعیف‌شدن و ازبین‌رفتن مژه می‌شود.

روش طبیعی تقویت مژه چیست؟

روغن کرچک: یکی از منابع طبیعی پروتئین، چربی امگا۶ و ویتامین است که به رشد مناسب مو کمک می‌کند.
روغن شترمرغ: یکی از مواد ضد التهاب است. در آبرسانی به پوست، رفع چروک های پوست و لایه برداری پوست مؤثر است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به نفوذ زیاد، بازسازی پوست، ضدجوش (جلوگیری از بسته‌شدن منافذ)، غذارسانی به مژه و پوست، ضدپیری و ضدباکتری بودن آن اشاره کرد.
روغن نارگیل
روغن ویتامین E (اختیاری)

اگر به‌تنهایی از روغن کرچک استفاده کنید، نتیجه‌ی قابل توجهی خواهید گرفت. روغن کرچک باعث تقویت مژه و نیز تقویت مو‌های ضعیف می‌شود، اما اگر روغن شترمرغ، روغن نارگیل و ویتامین E را به آن اضافه کنید، سرُمی سرشار از انواع اسیدهای‌ چرب خواهید داشت که به رشد بیشتر و سریع‌تر مژه‌های شما کمک می‌کند.

تهیه سرُم برای افزایش رشد مژه

۱ قاشق چای‌خوری روغن کرچک؛
۱ قاشق چای‌خوری روغن شترمرغ؛
نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل؛
۲ کپسول روغن ویتامین E.

اضافه‌کردن یک قطره روغن اسطوخدوس به سرُم، می‌تواند خواص شگفت‌انگیز آن را بیشتر کند. حتما در استفاده از این مواد محتاط باشید و اگر واکنش حساسیتی نسبت‌ به این مواد دارید، از مصرف سرُم خودداری کنید.

روش مصرف

تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در یک قطره‌چکان بریزید.
یک قطره از مواد را بردارید و روی انگشت خود یا یک تکه پنبه بریزید و روی خط مژه خود ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید تا سرُم تمام شب روی مژه باقی بماند و صبح روز بعد بشویید.
هر روز این کار را انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

می‌توانید این مواد را روی ابروی خود بمالید تا به ضخیم شدن و تقویت ابروها هم کمک کنید.

درصورتی‌که مواد را در ظرف مناسب نگهداری کنید، می‌توانید حداقل یک سال از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که آب و مایعات دیگر وارد سرُم شما نشود زیرا می‌تواند آن را خراب کند.

نرم‌کردن مژه

همان‌طور که دوست دارید تا موهای نرمی داشته باشید لازم است که مژه‌های خود را نرم نگه دارید. برای این کار می‌توانید هر شب یک لایه‌ی نازک وازلین به پشت پلک‌های خود بزنید. همچنین می‌توانید از نرم‌کننده‌های صنعتی استفاده کنید. این نرم‌کننده‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که می‌تواند به رطوبت و تقویت مژه کمک کند.

نرم‌کردن مژه از شکستگی آن جلوگیری می‌کند. به‌ همین دلیل بعد از چند هفته مژه‌های شما بلندتر به‌نظر می‌آید.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید

هیچ‌وقت مژه‌های خود را نکشید و چشم‌هایتان را نمالید. ریشه‌ی مژه بسیار ظریف است و اگر هرروز این عادت نامناسب را انجام دهید مژه‌ها به‌سادگی می‌شکنند.
زمانی که از فرمژه استفاده می‌کنید آن را به پلک خود نزنید.
قبل از خواب ریمل خود را پاک کنید (خشک‌شدن ریمل می‌تواند سبب شکسته‌شدن مژه‌ی شما شود). از یک آرایش‌پاک‌کن مناسب استفاده کنید. به‌آرامی آرایش را از روی چشم خود پاک کنید. آن را فشار ندهید یا نمالید.
زمانی‌که به مژه‌ی خود ریمل می‌زنید و گلوله‌هایی باقی می‌ماند، زمانی‌که هنوز ریمل مرطوب است آن‌ گلوله‌ها بردارید.
تا حد امکان از ریمل‌های قدیمی استفاده نکنید. این‌کار در حفظ سلامتی چشم و مژه به شما کمک می‌کند. هر سه یا شش ماه ریمل خود را عوض کنید. ریمل تازه عاری از میکروب است و ایجاد التهاب نمی‌کند.
اگر چشم‌تان قرمز و آلوده است یا سایر بیماری‌های چشمی دارید، از آرایش چشم خودداری کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

فرناز تاج بخش

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا