فرهنگ و هنر

سحر قریشی از حال و روز اینروزهایش می گوید + تصاویر

 

گلایه های شدید سحر قریشی از تلویزیونی ها که به او وقت ملاقات نمی دهند

طی سال‌های گذشته کمتر شاهد ستاره‌سازی در تلویزیون بوده‌ایم از طرف دیگر گاهی تلویزیون ستاره‌هایی را که خودش به جامعه بازیگری معرفی کرده را هم کنار گذاشته و از ظرفیت آنها برای جذب مخاطب بیشتر بی‌بهره مانده است.

سحر قریشی یکی از معدود ستارگانی است که طی سال‌های گذشته از طریق تلویزیون به جامعه بازیگری معرفی شد و با درخشش در نقش «یلدا»ی دلنوازان توانست به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کند اما بلافاصله بعد از پایان پخش «دلنوازان» با مشکل ممنوع‌الکاری مواجه شد و دیگر نتوانست جلوی دوربین تلویزیون به ایفای نقش بپردازد.

در روزهایی که تنور فوتبال داغ است و مردم پیگیر مسابقات جام‌جهانی هستند به سراغ سحر قریشی رفتیم تا در مورد فوتبال و حال این روزهایش با او همکلام شویم.

خانم قریشی می‌گوید طرفدار فوتبال است و توقع داشته تیم‌ ملی از گروهش صعود کند اما حالا که این اتفاق نیفتاده هم معتقد است تیم ملی نمایش قابل‌ قبولی در جام‌جهانی برزیل داشته و پرچم ایران بالاست و برای حفظ این شرایط خوب و برطرف کردن نقاط ضعف، حفظ کی‌روش بهترین تصمیم خواهد بود.

سحر همچنین از ممنوع‌الکار شدنش در تلویزیون خیلی دلخور است و می‌گوید از دست افرادی که طی شش سال گذشته حتی یک ساعت هم به او وقت ملاقات نداده‌اند ناراحت است.

ورزش با خانم‌ها قهر است

 *این روزها بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خیلی داغ است. در این مورد چه نظری داری؟

متاسفانه ورزش با خانم‌ها قهر است. برخی می‌گویند فقط هنرمندان اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کنند و بازی‌ها را از نزدیک ببینند ولی واقعا مگر خون ما از دیگران رنگین‌تر است؟ فکر می‌‌کنم اگر قرار است چنین حقی به خانم‌ها داده شود باید این امکان برای همه فراهم شود. فکر می‌کنم حضور در ورزشگاه‌ها و دیدن مسابقات ورزشی از نزدیک می‌تواند به عنوان یک تفریح جدی برای خانم‌ها کاربرد داشته باشد و جای پاساژگردی و خرید را بگیرد.

*خیلی از کسانی که می‌گویند نباید مجوز حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صادر شود، معتقدند جو ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌ها نیست. شما با این ایده موافقی؟

واقعیت این است که تا حدی با این صحبت موافقم. فکر می‌کنم فرهنگسازی در این زمینه خیلی مهم و راه‌گشاست. مثلا یکی از راه‌ها، این است که فیلترهایی طراحی شود که هر کسی را به ورزشگاه‌ها راه ندهند تا جو سالن‌های ورزشی منسجم و سالم باشد. این موضوعی که می‌‌گویم در مورد خانم‌ها هم صدق می‌کند. اگر چنین مجوزی صادر شود خانم‌ها هم باید رعایت کنند و به نوع پوشش و رفتار خود توجه داشته باشند. بعد از بازی با آرژانتین از سرکار برمی‌گشتم و خانم‌هایی را در خیابان دیدم که انگار یادشان رفته بود خانم هستند و نوع پوششی که انتخاب کرده بودند با فرهنگ زن بودن فاصله داشت! فکر می‌کنم با اصلاح چنین رفتارهایی و فرهنگ‌سازی، شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

 *خودت چقدر اهل ورزش کردن هستی؟

متاسفانه شرایط طوری است که نمی‌توانم به راحتی در باشگاه ورزش کنم. من برای همه مردم عزیز احترام قائلم و جایگاه امروز را مدیون نگاه آنها می‌دانم اما من وقتی به باشگاه می‌روم فقط می‌خواهم ورزش کنم و با توجه به مشغله‌هایی که دارم ترجیح می‌دهم در آن یک ساعتی که در باشگاه‌ هستم تمام تمرکزم را روی ورزش بگذارم، اما با لطفی که مردم به من دارند این اتفاق نمی‌افتد و مجبورم به جای باشگاه رفتن، در خانه ورزش کنم.

*چرا عضو تیم‌های ورزشی هنرمندان نمی‌‌شوی؟

راستش چند بار برای حضور در این تیم‌ها دعوت شدم. اما علی‌رغم آنکه نفس کار بسیار خوب است اما به نظرم یکسری کج‌سلیقگی‌ها در این میان اتفاق افتاده بود که زیاد جالب نبود. مثلا لباس‌هایی که برای تیم والیبال هنرمندان در نظر گرفته شده بود کیفیت پایینی داشت و در شأن هنرمندان نبود، این در حالی بود که فکر می‌کنم برای تیم هنرمندان باید از بهترین لباس‌ها استفاده شود. از طرف دیگر ما بهترین مربیان را در ایران داریم و می‌توان از آن‌ها برای ارتقای سطح کیفی بچه‌ها استفاده کرد که متاسفانه این اتفاق هم نمی‌افتد.

تلویزیون خانه من است

 *علی‌رغم مشکلی که برای حضور در تلویزیون داری، به نظر می‌رسد با انگیزه خوبی کارت را درسینما و شبکه نمایش خانگی دنبال می‌کنی. این انگیزه از کجا ناشی می‌شود؟

روزهای اول که ممنوع‌الکار شده بودم بابت حرف مردم خیلی غصه می‌خوردم، روز اول به من گفتند شش ماه ممنوع‌الکار خواهی بود. اما الان شش سال از آن زمان گذشته و بهترین روزهای عمر من گذشت و نتوانستم جلوی دوربین تلویزیون بازی کنم. اما از یک جایی به بعد ترجیح دادم به این موضوع فکر نکنم و در مدیوم‌های دیگر به فعالیتم ادامه دهم. خدا جای حق نشسته و من با توکل به خدا انگیره‌ام را از دست نداده‌ام.

 *با تمام این مشکلات و مسائل، باز هم نمی‌توانیم بگوییم سحر قریشی با تلویزیون قهر است و دیگر به تلویزیون نخواهد آمد، درسته؟

تلویزیون خانه من است و خودم را مدیون آن می‌دانم به همین دلیل هم هیچ وقت نمی‌توانم با آن قهر کنم. چند ماه پیش دوباره مراجعه کردم و بعد از شش سال باز هم موفق به دریافت پاسخی نشدم. ای کاش فقط علت ممنو‌ع‌الکاری‌ام را به من می گفتند تا حداقل خودم در جریان باشم! انشاءالله این مسائل حل شود و شرایطی به وجود بیاید که بتوانم یک بار دیگر از طریق تلویزیون مهمان خانه‌های مردم شوم.

*تو فرزند تلویزیون هستی و خیلی از هوادارانت بعد از «دلنوازان» منتظرند یک بار دیگر تو را در قاب شیشه‌ای تلویزیون ببینند. چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

راستش خودم هم نمی‌دانم ماجرا چیست! احساس شخصی‌ام این است که با اتفاقی که بعد از «دلنوازان» برایم افتاد و مورد اقبال مخاطبین تلویزیون قرار گرفتم حال خیلی‌ها بد شده است. جالب اینجاست که در این شش سال هر چقدر پیگیر موضوع ممنو‌ع‌الکاری‌ام شده‌ام به هیچ جواب درست و مشخصی هم دست پیدا نکرده‌ام.

 *واقعا علت این ممنوع‌الکاری‌ات را نمی‌دانی؟

صادقانه می‌گویم که طی این مدت هر چقدر به تلویزیون مراجعه‌کرده‌ام و جویای علت این موضوع شده‌ام هیچ جواب مشخصی به من داده نشده البته دیگر برایم اهمیت ندارد.

معلوم نیست علت این ماجرا چیست؟

متاسفانه یک طرفه هم به قاضی می‌روند و حتی دلایل ممنوع‌الکاری‌ام را هم توضیح نمی‌دهند. با این تفاسیر از یک جایی به بعد ترجیح دادم دیگر این موضوع را پیگیری نکنم. من خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم و فکر می‌کنم وقتی طی شش سال حتی یک ساعت وقت ندارند منِ بازیگری که نیروی تلویزیون هستم را ملاقات کنند، ناراحت می‌شوم.

 *همه جای دنیا رسانه‌ها را ستاره‌هایی که خودشان می‌سازند برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند اما خیلی عجیب است که می‌گویی در این شش سال به تو وقت ملاقات هم نداده‌‌اند!

در ایران ستاره‌سازی اتفاق نمی‌افتد و متاسفانه جلوی پای کسی که به سمت ستاره شدن حرکت می‌کند موانع زیادی ایجاد می‌شود.

مجله خانواده سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا