پزشکی و سلامت

ساخت نخستین نسل از ساعت های مچی هوشمند

 ساعت سامسونگ اخیرا ساعت مچی هوشمندی را تولید کرده که قرار است در چهارم ماه آینده در نمایشگاه فنآوری “ایوا” در برلین عرضه شود . این ساعت جدید دارای سه بخش اصلی از جمله حسگر ضربان قلب، باتری انعطاف پذیر و صفحه نمایش ویژه است.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت سامسونگ منتشر کرده، به وسیله این ساعت مچی ضمن اتصال به شبکه اینترنت، می توان تماس تلفنی برقرار نموده، پیامک و ایمیل فرستاده و دریافت کرد و به تنظیم اطلاعات شخصی پرداخت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز پس از اینکه سامسونگ رسما نخستین گام را در این مسیر برداشت، شرکت آمریکایی “اپل” نیز تعدادی متخصص در این زمینه به کار گرفت و ساخت ساعت مچی هوشمند خود به نام “iWatch”را آغاز کرد.

نیویورک تایمز می افزاید ساعت بسیار شیک “iWatch” ضمن اینکه اطلاعات فراوانی را در زمینه فعالیت های روزانه در اختیار کاربران قرار می دهد به وسیله آن می توان به پست الکترونیکی پرسرعت مراجعه کرده و پیامک رد و بدل نمود.

از سویی، شرکت ”مایکرو سافت” هم وارد عرصه رقابت شد. این شرکت اکنون در حال آزمایش اولین نمونه از این ساعت است که قابلیت متصل شدن به کامپیوتر را دارا است. شرکت ”مایکروسافت” افزوده است که از سازندگان خواسته تا ساعت ها را به مانیتور 1.5 اینچی مجهز کنند.

ساعت های هوشمند شرکت ”مایکروسافت” به حافظه ای 6 گیگابایتی نیز مجهز خواهند شد و این امکان را خواهند داشت که با خدمات ”اسکای درایوت” وابسته به شرکت ”مایکروسافت” متصل شوند.

از سویی، شرکت ”سونی” نیز در صفحه ”توئیتر” خود که به گوشی های همراه ”اکسپریا” اختصاص دارد، سلسله ای از پیام ها را منتشر کرده که به احتمال آغاز تولید ساعت های مچی هوشمند توسط این شرکت اشاره دارد. بدین ترتیب احتمال ورود ”سونی” به عرصه این رقابت نیز می رود.

منبع:سیتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا