آرایش و زیبایی

زیبا شدن رنگ چهره با تقویت معده

 

 

گونه صورتدستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: تقویت معده، کبد و طحال برای زیبا تر شدن رنگ چهره و از بین رفتن بد رنگی پوست نقش مهمی را بر عهده دارد.

 لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی سالم بودن اعضاء داخلی بدن در ایجاد یک رنگ سالم و خوش رنگ نقس موثری را بر عهده دارد. البته این موضوع  برخلاف امروزه که استفاده از لایه بردارها، کرم های موضعی و روشن کننده های پوستی برای زیبایی رنگ چهره به افراد توصیه می شود.

به گفته وی در طب سنتی ایران بیماری های اعضاء داخلی بدن نقس مهمی را در بدرنگ شدن پوست به عهده دارد که سلامت اعضاء داخلی و بهبود عوامل محیطی می تواند از راه کارهای زیبایی رنگ چهره محسوب شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: اختلال در اعضاء مهم بدن مانند معده، کبد و طحال در رنگ چهره تاثیر گذار است چرا که اگر معده به خوبی کار نکند، رنگ صورت نیکو و زیبا نیست به دلیل اینکه معده نمی تواند خلط سالمی را تولید نمی کند و سایر اعضاء بدن دچار مشکل می شوند به طبع آن کبد خون خوش رنگ نمی سازد و چهره بد رنگ می شود.

شیربیگی افزود: از دیدگاه طب سنتی طحال عضو بسیار مهمی در بدن بوده که طب جدید توجه زیادی به آن نشان نمی دهد. خیلی از بدرنگی های صورت به ضعف طحال برمی گردد و در بیماری های پوستی اگر طحال تقویت شود، رنگ چهره بدون استفاده از داروهای موضعی خوش رنگ می شود.

وی بیان داشت: آفتاب شدید یا در معرض بادهای شدید قرار گرفتن همچنین سرمای هوا در زیبایی پوست تاثیر می گذارد ولی علت های داخلی مهم تر بوده و از طرفی تغذیه بد تاثیر مستقیم بر پوست می گذارد به عنوان مثال اگر کسی زیره به میزان زیاد مصرف کند در رنگ چهره او تاثیر گذاشته و چهره را زرد رنگ می کند البته استفاده کم به عنوان چاشنی در غذا این مشکل را ایجاد نمی کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: مصرف آب های سالم در چهره نیکو افراد موثر است همچنین استفاده از گوشت های نمک سود شده و گوشت گاو در رنگ چهره او تاثیر گذاشته و چهره را تیره و سیاه می کند.

شیر بیگی گفت: کسی که مبتلا به بیماری های مزمن داخلی است به دلیل اینکه در طولانی مدت اعضا ضعیف شده خون خوش رنگ تولید نمی شود و رنگ چهره تغییر می کند؛ برای داشتن رنگ زیبای چهره ابتدا اعضاءداخلی بدن باید تحت درمان قرار گیرد و سپس تغذیه روزانه فرد سالم شود که خون خوش رنگ تولید شده و رنگ چهره زیبا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا