آرایش و زیبایی

زیبایی زنانه زیتونی

روغن زیتونروغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو وجود دارد، از صابون‌ها و نرم‌كننده‌ها گرفته تا حالت‌دهنده و… اما می‌دانید که می‌توانید بسیاری از این محصولات را به راحتی در خانه خود تهیه كنید؟ تا به‌حال از فواید روغن زیتون بسیار شنیده‌اید، اینكه مصرف آن در غذاها چه فواید شگفت‌آوری دارد و… اما به احتمال قوی تا امروز كمتر از روغن زیتون به صورت موضعی استفاده كرده‌اید.

باید بدانید روغن زیتون دارای اثرات فوق‌العاده‌ای در زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و… است. كافی است فقط طریقه به كار بردن صحیح این روغن را بدانید، در این صورت دیگر نیازی ندارید كه هر روز هزینه‌های زیادی صرف خرید محصولات زیبایی كنید؛ نگاهی به وسایل داخل آشپزخانه خود بیندازید و با استفاده از روغن زیتون یك محلول معجزه‌آسا برای پوست، مو و ناخن خود بسازید.

روغن معجزه‌آسای ضدشوره

 ابتدا موهای‌تان را با آب گرم مرطوب و نم‌دار كنید. وقتی موهای‌تان مرطوب باشد می‌توانید مطمئن باشید كه روغن مستقیما پوست كف‌سر شما را درمان می‌كند و چون فولیكول‌ها مرطوب شده‌اند و دیگر روغن را مصرف نمی‌كنند در مرحله دوم روغن را گرم كنید. روغن گرم بهتر می‌تواند پوست خشك و شوره زده كف‌سر شما را درمان كند. موهای‌تان را به چند قسمت تقسیم كنید و روغن زیتون گرم (نه آنقدرگرم که مو‌ها و پوست سر را بسوزاند) را روی تمام پوست كف‌سر ماساژ دهید. سر را با یك حوله یا كلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید روغن زیتون روی پوست شما بماند تا به خوبی پوست را تغذیه كند سپس موها را با شامپو بشویید بعد از این درمان به هیچ‌وجه برای خشك كردن موها از سشوار استفاده نكنید و اجازه دهید موها با جریان هوا خشك شوند. سشوار باعث به وجود آمدن شوره‌سر و سایر مشكلات برای كف‌سر می‌شود.

چسب روغن زیتون برای ناخن‌های شما

روغن زیتون تاثیراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، شما می‌توانید روغن زیتون را به روش‌هایی مختلف برای سلامت ناخن‌هایتان به كار ببرید.

اگر ناخن‌ شكننده دارید: برای اینكه شكنندگی ناخن‌هایتان را از بین ببرید، یك‌چهارم فنجان روغن‌زیتون را به آرامی گرم كرده،‌ سپس یك كپسول ویتامین E باز كنید و درون آن بریزید. این مخلوط را روی كوتیكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهید. روغن زیتون این مخلوط ناخن‌ها را قوی كرده و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود و ویتامین E نیز ناخن‌ها را تغذیه می‌كند.

اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست دارید ناخن‌هایی سفت و محكم داشته باشید، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبید تا پودر شود، سپس با یك قاشق غذاخوری روغن زیتون، یك قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید تا كاملا به شكل چسب شود، این چسب را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محكم شدن ناخن‌ها‌ی‌تان این كار را دو بار در هفته انجام دهید.

 اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان زودتر رشد كند: برای كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یك كاسه مخلوط كنید و حدود 10 دقیقه انگشتان‌تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان‌تان را آب بكشید و با حوله‌ای آنها را خشك كنید. گوجه‌فرنگی دارای بیوتین است،‌ بیوتین یك ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتیكول‌ها كمك می‌كند.

هم نرم‌کننده، هم لایه‌بردار

روغن زیتون برای پوست شما اثرات بسیاری دارد. شما با استفاده از روغن زیتون  پوست‌تان مرطوب  همچنین به خوبی منافذ آن پاك و تمیز می‌شود.

كرم شب بسازید: كافی است یك واحد سركه را با یك واحد آب و 2 واحد روغن زیتون مخلوط كنید و یك كرم شب برای خود بسازید تا هم پوست صورت‌تان را نرم کرده و هم رنگ صورت‌تان را كمی باز كند.

اسكراب صورت بسازید: ابتدا صورت‌تان را با آب نم‌دار كنید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس كف دست‌تان مقدار كمی شكر بریزید و بعد این شكر را روی روغن زیتونی كه روی صورت‌تان وجود دارد، بمالید. تمام قسمت‌های پوست‌تان را با شكر آرام‌آرام ماساژ دهید. این عمل باعث می‌شود كه سلول‌های مرده روی سطح پوست شما از بین بروند و درنتیجه پوست صورت دارای درخششی طبیعی و سالم شود.

پاك‌كننده صورت: نصف فنجان روغن زیتون را با یك قاشق غذاخوری از یك صابون ملایم مایع و 2 قاشق غذاخوری آب و 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یك مخلوط‌كن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط كنید تا كاملا یكدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هربار می‌توانید مقدار كمی از این مخلوط را در كف دستان‌تان بریزید و با حركات دورانی روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت‌تان را آب بكشید. شما می‌توانید روزانه دوبار از این پاك‌كننده استفاده كنید.

نرم كردن پاشنه پاها:پاهای‌تان را قبل از خواب مرطوب و نم‌دار كنید و سپس با سنگ‌پا سلول‌های مرده پاشنه پا را ازبین ببرید سپس پاهای‌تان را با آب و صابون بشویید و بعد با یك حوله كاملا خشك كنید. بعد كمی روغن زیتون روی پاشنه‌ها بمالید و با حركات دورانی پاشنه پا و قسمت‌هایی را كه زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می‌توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف كنید. اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهای‌تان را با جوراب نخی بپوشانید. هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهای‌تان را پاك نكند. بهتر است تا صبح با جوراب‌ بخوابید و صبح‌ اثر روغن‌زیتون را روی پاهای‌تان ببینید.

چگونه موهای شما را نرم و لطیف می‌كند؟

این روغن طبیعی رطوبت موها را افزایش می‌دهد و مانع وز شدن موها می‌شود و در بهبود موخوره موثر است.

آبرسانی موها: شما می‌توانید با 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم‌مرغ یك ماسك مرطوب‌كننده برای موها‌یتان بسازید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط كنید و روی پوست كف سر بمالید و به آرامی حدود 5 دقیقه پوست كف‌سر را با این مواد ماساژ دهید، سپس موها و سرتان را با یك كلاه پلاستیكی بپوشانید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد.

برای نرم كردن موها: اگر موهای شما زبر و خشن است 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید و به‌عنوان یك ماسك آرام‌بخش برای موهای‌تان استفاده كنید، عسل به‌عنوان یك مرطوب‌كننده طبیعی موها و پوست شما را نرم می‌كند. وقتی این مخلوط را به موها و پوست كف‌سرتان زدید، موها را با یك كلاه پلاستیكی حدود 30 دقیقه بپوشانید و سپس موها را بشویید.

اگر موهای‌تان وز دارد…: یك راه‌حل خوب برای كاهش وز موها استفاده از روغن داغ برای موهاست. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط كنید. سپس ظرف این روغن‌ها را درون یك ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا روغن‌ها به مرور گرم شوند. دقت كنید كه لازم نیست روغن‌ها داغ شوند. موها و پوست كف‌سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و سپس با یك حوله موها و سرتان را بپوشانید و 30دقیقه صبر كنید.

مجله:سیب سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا