آشپزی و آشپزخانه

زردچوبه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید

زرد چوبهاین روزها تغذیه نقش مهمی را در درمان بیماری ها بر عهده دارد و یک رژیم غذایی مناسب می تواند نقش مهمی را در سلامت انسان ها داشته باشد.

زردچوبه و بهبود آلزایمر
به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا این ادویه سنتی که هزاران سال در هند و آسیای شرقی استفاده می شود، حاوی آنتی اکسیدانی با نام کورکومین است که پلاکهای بتاآمیلوئید را کاهش می دهد یعنی در تخریب سلول های عصبی تاخیر ایجاد کرده و عامل ضد التهابی دارد و در نتیجه حافظه کلی بیماران مبتلا به آلزایمر(AD) را بهبود می بخشد.
در مطالعات انجام شده در ژاپن دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مصرف یک گرم زردچوبه در روز به مدت سه ماه پیشرفت های قابل توجهی در بیماران مبتلا به آلزایمر بدنبال دارد.
رژیم غذایی افراد مبتلا به سرطان پروستات
همچنین سرطان پروستات سالانه جان بیش از ۲۳۵ هزار نفر در ایالات متحده را می گیرید و پرخطرترین بیماری مردانه است. زردچوبه، انار ،چای سبز و کلم بروکلی در مبارزه با سرطان پروستات موثرند.
استعمال دخانیات، عدم فعالیت ورزشی و مهمتر از همه رژیم غدایی نامناسب مثل سرخ کردنی و طبخ غذا با حرارت بالا عوامل اصلی سرطان پروستات محسوب می شود.
تیم تحقیقاتی کمبریج انگلستان شواهد علمی معتبری دارد که کلم بروکلی، زردچوبه ، انار و چای سبز به درمان بیماران سرطانی کمک شایانی می کند.محققان بر روی ۲۰۳ مرد مبتلا به سرطان آزمایشاتی انجام دادند و مشاهده کردند که ۶۳ درصد بیمارانی که رژیم غذایی حاوی کلم بروکلی، زردچوبه ، انار و چای سبز خوردند بهبود یافتند تا بیمارانی که دارونما مصرف می کردند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا