آرایش و زیبایی

ریزش مو در آقایان زودتر آغاز می‌شود/ زمینه ارثی شایع‌ترین دلیل تاسی

ریزش مویک متخصص پوست و مو گفت: شایع‌ترین دلیل ریزش مو زمینه ارثی است که ریزش مو در آقایان زودتر از خانم‌ها و بیش از 50 درصد است.

علی اصیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ریزش مو در آقایان در 16 سالگی شروع و در 25 سالگی به حداکثر می‌رسد این در حالی است که در خانم‌ها در 25 سالگی شروع و 35 تا 40 سالگی به حداکثر خود می‌رسد.

وی افزود: ریزش مو در خانم‌ها بعد از یائسگی افزایش می‌یابد و این روند هم چنان ادامه یافته تا در سن 70 سالگی درصد ریزش مو در آقایان و خانم‌ها برابر شود.

اصیلیان شدت ریزش مو در آقایان را هفت و خانم‌ها را سه درجه دانست و اضافه کرد: ریزش مو در آقایان از رستنگاه (محل رویش مو) شروع و به انتهای سر ختم می‌شود این در حالی است که در خانم ها از پشت رستنگاه شروع و به انتهای سر می رسد که درجه 7هفت و درجه سه بالاترین درجه ریزش مو و طاسی برای هر دو گروه است.

وی علاوه‌بر زمینه ارثی کم کاری تیروئید، کم خونی، بیماری غدد، دیابت، بیماری‌های فوق کلیوی، تمور تخمدان و فقر آهن (در خانم‌ها)، کمبود روی، زایمان، استرس، خوردن قرص ضد بارداری، داروهای شیمی درمانی و پرتو درمانی را از عوامل موثر در ریزش مو دانست.

اصیلیان تاسی را بیماری چند علتی دانست و گفت: استفاده از شامپوهای ضدچربی، ریزش و خارش مو، نرم‌کننده‌ها، درمان کمبود آهن، استفاده از ویتامین‌های گروه B، شلتوک برنج، سبزی تازه، سوپ ریزش موجو، سوپ قارچ، دسر و ژله، ترکیبات بیوتین  دار مثل جوانه گندم، تخم مرغ، سیب زمینی، باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

اصیلیان اظهار داشت: استفاده از محلول “ماینوکسیدیل” (3درصد برای خانم ها و 5 درصد برای آقایان) باعث گشاد شدن عروق خونی و خون‌رسانی بیشتر و بهتر به پوست سر شده و باعث تغذیه مو، رشد مو و جلوگیری از ریزش می‌شود.

وی دو شاخه شدن سر مو(موخوره) را از مهم ترین عوامل نابودی عنصر ظریف مو دانست و افزود: خشکی بیش از حد مو، بد شستن و بد شانه زدن و ضربه زدن به مو از عوامل ایجاد مو خوره و استفاده از شامپو و بورس کردن مناسب مو، سبزیجات، کرفس، کلم بروکلی باعث جلوگیری از مو خوره و تقویت و شفافیت مو می‌شود.

منبع : مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا