پزشکی و سلامت

رژیم‌های متحیرکننده‌ی یوگا

 

بسیاری از افراد برای هماهنگی جسم و روح خود از یوگا استفاده می‌کنند غافل از این که باید در مواد غذایی خود از برخی مسائل هم پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تمام آفرینش در این جهان بی کران دارای نظم وترتیب است نظمی که هر یک از انها جاذبه ای کششی با خود به همراه دارد.

 

یوگا ورزشی که در شبه قاره‌ی هند و توسط هندوستانی ها به وجود آمده است که اکثرا  برای تقویت در دقت و تمرکز، تفکر، تخیل و خلاقیت، اعتماد به نفس در قابلیت هماهنگی ذهنی و فیزیکی استفاده می‌شود.

 

رژیم‌های متحیرکننده‌ی یوگا

دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با خبر‌نگار حوزه ی بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد یوگا بیان کرد: یوگا درمانی یک علم و ورزش که بر روی جسم و ذهن درونی انسان تاثیر گذار است حتی برخی از والدین  از این روش از سن پایین برای  کودکشان برای ایجاد  هماهنگی جسم و روح فرزند خود استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به مواد غذایی افرادی که از طریق یوگا خود را درمان می کنند افزود: این افراد بعد  از کلاس یوگا کمی مخلوط آب با چند تکه میوه بنوشند، از کربن هیدراتها برای تامین انرژی خود استفاده کنند، از غذاهای سرخ شده بپرهیزند و از منابعی که پروتئین‌های بدون چربی دارنند استفاده کنند.

 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: رژیم غذایی در یوگا به سه گروه به نام‌های راجاسی، تاماسی و ساتویک تقسیم شده است که در راجاسی شامل غذاهای غیر گیاهی  می‌باشد در تاماسی غذای غیر گیاهی و گیاهی و البته دارای ادویه فروان و در نهایت ساتویک گیاهی و کمی ادویه استفاده می‌شود البته ناگفته نماند که غذاهای حیوانی سبب ایجاد بروز خشم در انسان می شود و غذای گیاهی برعکس غذای حیوانی انسان را متفکر می‌کند بنابراین غذا‌های گیاهی بسیار مناسب‌تر از غذا‌های حیوانی است.

 

امواج با تفکر انسان

دکتر فاطمه منفرد پویا روان شناس در مورد افکار انسان ها گفت:هر فردی به واسطه افکارش بر دیگری تاثیر می گذارد بنابراین باید هر فردی با استفاده از یوگا درمانی مراقب افکار خود باشد.

 

وی افزود: هر فردی می تواند افکار خود را با نظم همیشگی‌، تغییر در نحوه ی تغذیه، ارتباط با افراد مناسب ، یوگا و…. گسترش دهد.

 

این متخصص روان شناس بیان کرد: تمام ما از این تئوری آگاه هستیم که افکار می‌تواند مثبت، منفی و خنثی باشد البته طول موج تفکر هر انسانی با دیگری هم فرق می‌کند پس اگر هر انسانی بتواند با یوگا افکار ناخودآگاه خود را اداره کند به یک آرامشی درونی می‌رسد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا