اجتماعیفرهنگ و هنر

رونمایی از بزرگ‌ترین قرآن پارچه‌ای دنیا

قرانطی مراسم ویژه‌ای بزرگ‌ترین قرآن تمام رنگی و پارچه‌ای دنیا با عنوان صراط‌النور رونمایی شد.

سیدمجید رضوی مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) در مراسم رونمایی از این قرآن نفیس که پنجشنبه شب در قم برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های قرآن «صراط‌النور»، اظهار کرد: در نگارش و طراحی این اثر 80 نفر از جوانان هنرمند مشارکت داشته‌اند و کار نگارش این قرآن از سال 81 آغاز شده است.

وی مدت زمان صرف شده برای آماده‌سازی این قرآن را 62 هزار ساعت عنوان کرد و افزود: ابعاد هر صفحه از قرآن صراط‌النور 120 × 80 سانتی‌متر است.

مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) با اشاره به اینکه این قرآن بر روی پارچه متقال که ماندگاری بالایی دارد نگارش شده است بیان کرد: در تمام صفحات 14 نور بزرگ در طول و 9 نور کوچک در عرض نقش بسته است.

وی وزن بزرگ‌ترین قرآن پارچه‌ای دنیا را 600 کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: در طراحی این اثر نفیس هنری 50 رنگ مختلف به کار رفته است.

رضوی تاکید کرد: ابتدا قرآن صراط‌‌النور را به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه خواهیم کرد و سپس این قرآن به موزه آستان قدس  رضوی برای مراقبت و قرار گرفتن در معرض دید عموم مردم منتقل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال آینده کار نگارش قرآن کریم بر روی پوست آهو آغاز خواهد شد و امیدواریم که خیرین نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به این مراسم اقدام جوانان هنرمند قمی در تهیه و آماده‌سازی این قرآن نفیس را ستود.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا