آشپزی و آشپزخانه

رولت خامه ای خانگی با رویه شکلات!

رولت خاامه ای از آن دست شیرینی هایی است که همیشه پرطرفدار است و در ویترین تمام شیرینی فروشی ها پیدا می شود

 

مواد لازم:
* تخم مرغ 5 عدد
*  شکر 5 قاشق غذاخوری
*آرد 5 قاشق غذاخوری
*وانیل یک سوم قاشق چایخوری
*آب گرم 3 قاشق غذاخوری
*بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
*پودر کاکائوی الک شده 2 قاشق غذاخوری
*خامه شیرین شده 250 تا 300 گرم
*گردوی پودر شده یک دوم پیمانه
*پودر قند به مقدار لازم
* منظور پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

رولت خامه ای

طرز تهیه :
فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. زرده و سفیده ی تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. نیمی از شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم می زنیم. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کرده و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو در سه نوبت به آرامی با مواد فوق مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی می اندازیم و مایه ی آماده را در آن می ریزیم . سپس سطح آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه می پزیم تا سطح رولت طلایی شود.
اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک می کنیم. رولت را از فر در می آوریم واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است،برمی گردانیم، طوریکه که سینی هم روی رولت باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار می دهیم و در این فاصله خامه را آماده می کنیم.
آن گاه سینی را از روی رولت برداشته و کاغذ روی آن را جدا می سازیم و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله می کنیم. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن می مالیم و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله می کنیم. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم . در نهایت آن را در یخچال قرار می دهیم.

آکاایران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا