پزشکی و سلامت

روغن نخود سر درد را درمان می‌کند

سینوزیت سر درد

محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی در مورد خواص نخود گفت: نخود از جمله حبوباتی است که دارای خواص بسیاری بوده بطوری که اگر روغن نخود به کف سر مالیده شود برخی از انواع سر درد را درمان می‌کند.

حسن اکبری در گفت‌‌وگو با فارس گفت: متاسفانه امروز نخود که یک ماده غذایی بسیار مفید و پرانرژی است از سفره ایرانیان در حال حذف شدن است و شاهد استفاده کمتر آن در رژیم غذایی ایرانیان هستیم.

وی ادامه داد: با افزایش مصرف غذاهای خارجی و فست فود در سفره‌های ایرانی مصرف این ماده غذایی در طول روز و حتی در سال بسیار کمتر از گذشته شده است.

اکبری گفت: نخود که جزء خانواده حبوبات محسوب می شود دارای املاح، ویتامین و پروتئین‌های متعددی از جمله نشاسته، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، روغن گیاهی، مس و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، B1 , B2 است.

این متخصص آسیب‌شناسی ادامه داد: بنابراین نخود دارای اسید آمینه‌های مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که می‌توانیم بگوییم نخود نه فقط یک غذا بلکه به عنوان یک دارو محسوب می‌شود.

وی در مورد خواص دارویی نخود گفت: نخود تقویت کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن مؤثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

این محقق طب اسلامی با اشاره به اینکه نخود دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است گفت: این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس هستند توصیه می‌شود.

اکبری تصریح کرد: نخود از بین برنده انگل‌های روده، برطرف کننده درد سینه و تنگی نفس، تقویت کننده ریشه مو، درمان زردی، درمان دردهای کلیه و افزایش حافظه است.

وی گفت: نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا