پاسخ های ویزیت رایگان

روش های مقابله با پرخوری عصبی چیست؟/مشکل پرخوری عصبی

روش های مقابله با پرخوری عصبی چیست؟/مشکل پرخوری عصبی

مشکل پرخوری عصبی دارم، چه کار کنم؟

درمان پرخوری عصبی چیست؟

سوال:
من 32 ساله هستم و قدم 158 سانتی‌متر و وزنم 70کیلوگرم است. خیلی سعی می‌کنم با پرخوری عصبی مبارزه و مقابله کنم؛ ولی تاحالا موفق نشده‌ام. بدون اینکه از قبل تصمیم بگیرم، به طور ناگهانی برای خودم خوراکی‌های متفاوت آماده می‌کنم و به قدری می‌خورم که دل‌درد می‌گیرم و بعد با تحریک‌های فراوان بالا  می‌آورم.

پاسخ:

سولماز توکلی، مشاور تغذیه و رژیم درمان:  اگر شما بعد از هر پرخوری که انجام می‌دهید به طور عمد دستگاه گوارش را تحریک کرده و استفراغ می‌کنید،‌ این یک بیماری است به نام بولیمیا. درمان این بیماری معمولا شامل رفتار درمانی شناختی یا مشاوره روانشناسی می‌شود که برای دستیابی به ریشه‌های پیدایش این بیماری به کار می‌رود. پس توصیه من به شما در مرحله اول مراجعه به یک مشاور روانشناس است و در مرحله بعد پیشنهاد من این است که مواقعی که کنترل خود را از دست می‌دهید و به پرخوری روی می‌آورید، سعی کنید از میوه و سبزیجات یا میوه خشک که کالری بسیار پایین‌تری نسبت به تنقلات دیگر دارند مثل ‌خیار،‌کرفس،‌کلم بروکلی و … استفاده کنید. این یک راهکار ساده است برای رهایی از دریافت هزاران کالری اضافه!

محمود هندی پور، فوق لیسانس روانشناسی و مشاوره : آگاه شدن از وجود یک مسئله به معنای حل شدن آن نیست، برای حل مسئله باید اقداماتی آغاز شود. مدارهای لذت ذهن شما روی خوردن متمرکز شده و به این موضوع عادت کرده‌اند. در واقع کار راحتی پیش رو ندارید؛ اما اگر بخواهید می‌توانید خود را نجات دهید. با شروع جلسات منظم مشاوره و سپس یک برنامه خوب غذایی از یک متخصص تغذیه.

درمان پرخوری عصبی
روش های مقابله با پرخوری عصبی چیست؟/مشکل پرخوری عصبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا