آرایش و زیبایی

روش بسیار موثر لایه برداری پوست

چرا به روش های لایه برداری پوست نیاز داریم؟ یکی از اصول رایج در دنیای زیبایی پوست آن است که پوست شما حداقل به یکبار لایه برداری در هفته نیاز دارد. از بین بردن سلول های مرده پوست باعث تقویت روند بازسازی سلول های نهفته در اعماق پوست و نهایتاً شادابی و جوانسازی پوست می شود. خوشبختانه نیازی نیست تا مواد لایه برداری پوست را الزاماً خریداری کنید زیرا مکان ساخت این ترکیبات با استفاده از مواد ساده موجود در منزل وجود دارد.

تعدادی از روش های لایه برداری طبیعی پوست را در ادامه خواهید آموخت :

لایه برداری پوست با شکر

یک قاشق کوچک شکر را با کمی آب و چند قطره از یک روغن طبیعی نظیر روعن کجد مخلوط کرده به آرامی روی پوست بمالید و ماساژ دهید. پس از چند دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید.

لایه برداری پوست با جوش شیرین

کمی جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کرده و روی پوست بمالید. پس از چند دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.

لایه بردار پوست جو دو سر

نصف فنجان عصاره جوی و سر را با یک قاشق غذاخوری عسل در آمیزید و معجون را روی پوست بگذارید. پس از حداقل ۲۰ دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید. این روش را می توان معجون ایده ال برای پوست های حساس دانست.

لایه برداری پوست با نمک

نصف فنجان نمک را با نصف فنجان روغن زیتون و چند قطره آب پرتغال مخلوط کرده و به آرامی روی پوست خود مالش دهید. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.

لایه برداری پوست با قهوه

فوائد قهوه بیش از بیدار نگاه داشتن شما در شب های امتحان است چه آنکه قهوه به سر زندگی و نشاط سلول های پوست کمک می کند. یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق کوچک روغن زیتون مخلوط کنید و پوست را با این معجون بپوشانید. اندکی بعد نیز پوست را با آب سر شستشو دهید.

لیمو برای لایه برداری سلول های مرده پوست

لیمو شامل اسید هیدروکسیل آلفا است که برای جدا کردن پروتئین های چسبنده که منجر به تشکیل سلول های مرده می شوند، مفید است. به همین دلیل لیمو یک لایه بردار عالی برای پوست به حساب می آید.

نصف یک لیموی تازه را با یک لیوان شکر مخلوط کنید و هم بزنید. بعد یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل به مخلوط اضافه کنید.

ماست و لایه برداری پوست

ماست فقط یه خوراکی خوشمزه نیست، بلکه به خاطر داشتن اسید هیدروکسیل آلفا، خواص لایه برداری عالی دارد و به همین خاطر معمولا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. از این گذشته، ماست به خاطر رطوبتی که دارد پوست را مرطوب می کند و به همین خاطر برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب تر است.

یک قاشق چایخوری ماست را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری جو مخلوط کنید.

نمک دریا لایه بردار قوی

نمک دریا به خاطر داشتن دانه های درشت، یک لایه بردار قوی پوست است و به همین دلیل افرادی که پوست حساسی دارند بهتر است که از این ماده استفاده نکنند. به سادگی یک پیمانه نمک دریای آسیاب شده را با یه قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو قاشق چایخوری روغن بادام مخلوط کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا