پزشکی و سلامت

روش‌های نادرستی که سبب چاقی می‌شود

 

بسیاری از افراد در تلاش لاغر شدن هستند اما به وزن نرمال خود نمی‌رسند بنابراین باید در کنار یک رژیم غذایی مناسب نکاتی هم توجه کنیم.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از افراد چاق با یک برنامه رژیم غذایی مناسب در پی رسیدن به وزن نرمال خود هستند و زمانی که به وزن طبیعی خود نرسند احساس شکست می کنند و سریعا می گویند چا‌قی‌شان ارثی است اما این موضوع درست نیست.

 

علل چاقی با یک رژیم مناسب

وی ادامه داد: هنگامی که فرد شروع به یک رژیم غذایی می‌کند نه تنها باید مراقب برنامه غذایی خود باشد بلکه باید در کنار آن حدود 40 تا 45 دقیقه در روز فعالیت ورزشی داشته باشد و از طرفی بسیاری از عادات نادرست غذایی در طول زندگی را باید کنار بگذارد به عنوان مثال، از خوردن تنقلات، غذاهای پر کالری، کیک‌شکلاتی، شیرینی‌های خامه‌ای، بیسکویت کرم دار، ریزه خواری و فعالیت کم پرهیز کنید.

 

وی بیان کرد: اما گاهی اوقات تمام این کارها را به درستی انجام می‌دهید ولی کم کاری یا پر کاری تیروئید خود سبب تأثیر‌اتی در سوخت و ساز بدن می‌شود پس بهتر است فرد معاینه شود.

 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در بدن بعضی از افراد چربی‌های مقاوی (چربی قهوه ای و معمولی) وجود دارد که هر کدام سبب چاقی می‌شوند بنابراین افراد نیاز به بعضی دستگاه مناسب برای از بین بردن این چربی دارند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا