دکوراسیون و چیدمان

روشویی سنگی بهتره یا کابینتی (بررسی کامل)

روشویی از تجهیزات ضروری است که برای تجهیز سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه خریداران بتوانند متناسب با نیاز و سلیقه خود مناسب‌ترین روشویی را انتخاب کنند، مدل‌ها و سایزهای مختلف روشویی طراحی و تولید می‌شود. روشویی سنگی و کابینتی از پرطرفدارترین مدل‌های موجود در بازار هستند. اگر می‌خواهید خرید آسان‌تری را تجربه کنید باید بدانید روشویی سنگی بهتره یا کابینتی؟

در این مطلب تصمیم گرفتیم اطلاعات کامل برای مقایسه روشویی کابینتی و سنگی در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان این مطلب همراه زندگی سالم باشید.

روشویی سنگی چیست؟

برای اینکه بدانیم روشویی سنگی بهتره یا کابینتی لازم است ویژگی‌های روشویی سنگی و روشویی کابینتی را بدانیم تا بتوانیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

روشویی سنگی کاربردی و زینتی است و جلوه زیبایی دارد. از روشویی سنگی می‌توانید در سرویس بهداشتی یا حمام هر جایی که مایل باشید نظیر ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری یا ویلا استفاده کنید؛ اما مهم‌ترین نکته برای اینکه بدانیم روشویی سنگی بهتره یا کابینتی، توجه به مصالحی است که در ساخت آن استفاده شده است. همانطور که از نام روشویی سنگی مشخص است، از سنگ‌های طبیعی برای طراحی و ساخت آن استفاده می‌شود. البته در طراحی برخی از مدل‌های آن از رزین، چسب یا چوب هم استفاده می‌شود.

روشویی کابینتی چیست؟

روشویی کابینتی (دقت شود با روشویی روکابینتی متفاوت است) مدلی است که ترکیب روشویی و کابینت است و محفظه کابینت زیر آن مکان مناسبی برای قراردادن وسایل شخصی است.

روشویی سنگی

بررسی روشویی کابینتی و سنگی در موراد مختلف

برای اینکه بدانیم روشویی سنگی بهتره یا کابینتی، بهتر است این سوالات را مورد بررسی قرار دهیم:

  • دکوراسیون کلاسیک با روشویی سنگی یا روشویی کابینتی؟
  • برای مقاومت در برابر ضربه روشویی سنگی بهتره یا کابینتی؟
  • رنگ روشویی سنگی ثابت است یا روشویی کابینتی؟
  • نظافت روشویی سنگی بهتره یا کابینتی؟
  • در فضاهای کوچک روشویی سنگی بهتره یاکابینتی؟
  • قیمت روشویی سنگی مناسب است یا روشویی کابینتی؟
  • حمل و نقل روشویی سنگی آسان‌تره یا روشویی کابینتی؟
  • شیوه نصب روشویی سنگی آسان‌تره یا روشویی کابینتی؟
  • تعویض روشویی سنگی راحته یا تعویض روشویی کابینتی؟

دکوراسیون کلاسیک با روشویی سنگی یا روشویی کابینتی؟

سنگ از قدیمی‌ترین مصالحی است که برای طراحی و تولید لوازم و تجهیزات مورد نیاز بشر مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر هم استفاده از تجهیزات سنگی یادآور طبیعت است و جلوه شیک و زیبایی در محیط ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید روشویی سنگی بهتره یا کابینتی بهتر است مدل و جنس روشویی را با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید.

روشویی سنگی برای دکوراسیون کلاسیک انتخاب ایده‌آلی است و محیط مورد نظر شما را به فضایی لوکس و شیک تبدیل می‌کند.

البته از روشویی کابینتی هم می‌توانید در دکوراسیون کلاسیک یا مدرن استفاده کنید اما جلوه روشویی سنگی بیشتر است.

برای مقاومت در برابر ضربه روشویی سنگی بهتره یا کابینتی؟

در ادامه بررسی این دو مدل روشویی، لازم است مقاومت هر کدام از آن‌ها را در برابر ضربه و خط و خش بررسی کنیم. واقعیت این است که روشویی سنگی استحکام و مقاومت بالایی دارد و نسبت به روشویی کابینتی دیرتر خراب می‌شود؛ زیرا ضربه و خط و خش به روشویی سنگی آسیب کمتری وارد می‌کند.

اما روشویی کابینتی در برابر ضربه و خط و خش مقاومت پایین‌تری دارد و ماندگاری کوتاه‌تری دارد. از طرف دیگر ممکن است یراق‌آلات روشویی کابینتی در تماس با آب زنگ بزند و خراب شود.

رنگ روشویی سنگی ثابت است یا روشویی کابینتی؟

پیش از این مقاومت و استحکام این دو مدل روشویی را در برابر ضربه و خط و خش بررسی کردیم و متوجه مقاومت بیشتر روشویی سنگی شدیم؛ اما مزیت مهم دیگری که برای روشویی سنگی می‌توانیم بگوییم ثابت بودن رنگ آن است. رنگ روشویی سنگی ثابت است و در اثر استفاده مکرر از بین نمی‌رود؛ اما روشویی کابینتی نسبت به روشویی سنگی عمر کوتاه‌تری دارد. البته به این معنی نیست که روشویی کابینتی زود خراب می‌شود و باید آن را تعویض کنید. بلکه باید از روشویی کابینتی با دقت بیشتری مراقبت کنید.

نظافت روشویی سنگی بهتره یا کابینتی؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که قصد نصب روشویی دارند، شیوه نظافت آن است. برای اینکه بدانیم روشویی سنگی بهتره یا کابینتی لازم است شیوه نظافت آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. قطعا روشویی سنگی که کابینت ندارد به سادگی تمیز می‌شود. حتی تماس با آب هم آن را خراب نمی‌کند. البته به شرطی که لکه‌های آب را به خوبی پاک کنید تا اثری از آن‌ها باقی نماند.

از طرف دیگر کثیفی و آلودگی روی روشویی سنگی دیرتر مشخص می‌شود و معمولا به نظافت کمتری نیاز دارد. البته باید دقت داشته باشید از هر شوینده‌ای نمی‌توانید برای شستشو و تمیز کردن روشویی استفاده کنید. شوینده‌های مخصوص سنگ‌های تزئینی علاوه بر اینکه آلودگی و جرم روی روشویی را از بین می‌برند، موجب شفافیت و درخشندگی آن هم می‌شوند.

اگر می‌خواهید روشویی سنگی راحت‌تر تمیز می‌شود می‌توانید به جای استفاده از روشویی با سنگ‌های نامتخلل و ناصاف، از روشویی‌های با سنگ‌ صیقلی و صاف استفاده کنید.

در فضاهای کوچک روشویی سنگی بهتره یاکابینتی؟

در محیط‌های کوچک برای انتخاب تجهیزات با محدودیت مواجه می‌شویم و مجبوریم ابزارها و امکاناتی انتخاب کنیم که جاگیر نباشند و فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهند. اغلب مدل‌های روشویی سنگی بزرگ است و جای زیادی اشغال می‌کند. در حالی‌که روشویی کابینتی بدون پایه که به دیوار نصب می‌شود فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

قیمت روشویی سنگی مناسب است یا روشویی کابینتی؟

اغلب خریداران به قیمت تجهیزات مختلف اهمیت زیادی می‌دهند؛ بهتر است اطلاع داشته باشید روشویی سنگی نسبت به مدل کابینتی قیمت بالاتری دارد. زیرا روشویی سنگی با استفاده از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شود و برشکاری و تراش آن به زمان و زحمت زیادی نیاز دارد. در نتیجه هزینه مورد نیاز برای خرید آن زیاد است؛ البته به این معنی نیست که قیمت روشویی کابینتی ارزان است. زیرا عوامل متعددی مانند سایز، کیفیت و مدل روشویی کابینتی در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

حمل و نقل روشویی سنگی آسان‌تره یا روشویی کابینتی؟

نوبت بررسی وزن این روشویی ها است تا متوجه شویم حمل و نقل کدام یک از آن‌ها راحت‌تر است. قطعا سنگ وزن بالایی دارد که باعث می‌شود جابه‌جا کردن روشویی سنگی نسبت به روشویی کابینتی سخت‌تر باشد. پس اگر می‌خواهید به‌راحتی بتوانید روشویی را جابه‌جا کنید بهتر است روشویی کابینتی انتخاب کنید.

شیوه نصب روشویی سنگی آسان‌تره یا روشویی کابینتی؟

روشویی کابینتی از تجهیزات ضروری است که دکوراسیون شیکی ایجاد می‌کند و به شما حق انتخاب می‌دهد. یعنی شما می‌توانید رنگ و مدل روشویی را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. مهم‌ترین مزیت روشویی کابینتی این است که می‌توانید لوازم و وسایل بهداشتی و شخصی خود را داخل کابینت بگذارید تا هم فضا به‌ریخته نباشد و هم اینکه عوامل بیماری‌زا روی آن‌‌ها قرار نگیرد.

در کنار تمام این موارد، شیوه نصب روشویی کابینتی هم آسان است و شما می‌توانید بدون دردسر آن را در مکان مورد نظر نصب کنید. اما نصب روشویی سنگی به مهارت و صرف زمان طولانی‌تری نیاز دارد. زیرا روشویی سنگی وزن بالایی دارد و باید از نصب صحیح آن و محکم بودن اتصالات اطمینان داشته باشید تا دیوار یا پایه بتوانند وزن روشویی را تحمل کنند. در صورتی که در این کار مهارت کافی نداشته باشید حتما باید کار نصب را به فردی باتجربه بسپارید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

تعویض روشویی سنگی راحته یا تعویض روشویی کابینتی؟

وقتی می‌خواهید تجهیزات خاصی را نصب کنید باید به فکر تعمیر یا تعویض آن در صورت خراب شدن یا آسیب هم باشید. کسانی که می‌پرسند روشویی سنگی بهتره یا کابینتی باید به قابلیت تعویض سخت‌تر روشویی سنگی توجه داشته باشند. حتی در صورتی که روشویی سنگی آسیب ببیند امکان تعمیر آن وجود دارد. چون اگر قسمتی از سنگ بشکند یا ترک بردارد حتما باید کل روشویی را تعویض کنید.

اما درباره روشویی کابینتی شرایط متفاوت است. شما می‌توانید قسمتی از روشویی کابینتی که آسیب دیده و خراب شده را به سادگی تعویض کنید. بنابراین اگر به هر دلیلی مانند شکستگی و آسیب یا تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی بخواهید روشویی را تعویض کنید، باید بدانید روشویی کابینتی آسان‌تر عوض می‌شود، اما روشویی سنگی شرایط تعویض سخت‌تری دارد و ممکن است اصلا قابلیت تعمیر نداشته باشد.

روشویی سنگی یا کابینتی

جمع بندی

انتخاب مناسب‌ترین روشویی برای سرویس بهداشتی و حمام کار سختی است. در این مطلب سعی کردیم با مقایسه ویژگی‌های روشویی سنگی و کابینتی به کسانی که می‌پرسند “روشویی سنگی بهتره یا کابینتی” پاسخ جامعی ارائه کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما کافی باشد و بتوانید دکوراسیون شیکی را با مناسب‌ترین روشویی ایجاد کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا