روانشناسی

روان‌شناسی رنگ‌های “پرده خانه”

پردهپزشکان درخصوص تاثیر رنگ‌های مختلف پرده خانه‌ها بر سلامتی افراد هشدار می‌دهند زیرا علاوه بر جنبه‌های روانی می‌تواند بر سلامتی جسمی آنها نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ روشن کردن چراغ، شب‌ها به هنگام خواب می‌تواند اثر بسیار مضری بر سلامتی افراد داشته باشد.

گفتنی است، روشن گذاشتن چراغ خواب حتی با نور قرمز می‌تواند باعث بی‌خوابی و یا حتی “اضافه وزن” در افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، روشن گذاشتن چراغ‌ها در شب حتی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد بالا ببرد. قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی می‌تواند منجر به همراه آمدن شرایط برای ابتلا به “چاقی”، “دیابت”، “افسردگی” و انواع سرطان‌ها در زنان شود.

پزشکان با وجود اینکه دریافتند نور قرمز کمترین آسیب را بر سلامت افراد می‌گذارد با این وجود توصیه می‌کنند تا افراد شب‌ها در تاریکی مطلق به استراحت بپردازند.

پزشکان با مطالعه بر روی 2000 مرد بزرگ سال دریافتند از این میان آن دسته که “کارگر شیفت شب” بوده‌اند 60 درصد بیشتر از سایرین همسالان خود به انواع سرطان دچار شده‌اند.

پزشکان به ویژه به سالمندان توصیه می‌کنند تا مراقب اختلال در ساعت بیولوژیک بدن خود باشند و در فصول سرد سال که ساعات روشنایی تفاوت دارد، سعی کنند با انجام کارهایی مانند تنظیم دقیق صبحانه در یک زمان منظم “ساعت بیولوژیک بدن” خود را تنظیم نمایند.

استفاده از پرده‌های روشن به دلیل انتقال سریع‌تر نور خورشید به هنگام صبح برای بیدارشدن در وقت سحر توصیه می‌شود و به نوعی ساعت بیولوژیک بدن را تنظیم می‌کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا