روانشناسی

رنگ‌هایی که مناسب دکوراسیون اتاق‌خواب نیستند

وقتی از کار روزمره فارغ می‌شویم و دلمان لک می‌زند برای یک استراحت دل‌چسب به سمت اتاق‌خواب می‌رویم تا جسم و روح آرامش پیدا کنند . علاوه بر سکوت منزل، نوع چیدمان و رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون اتاق می‌تواند در تزریق آرامش به ما تأثیر فراوان داشته باشد. وقتی از خواب بیدار می‌شویم چشممان باید به روی رنگ‌هایی باز شود که  آراممان کند. درنتیجه باید در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق دقت کنیم. برخی از رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق‌خواب اصلاً مناسب نیستند. همچنین نور ورودی اتاق‌خواب هم باید مناسب باشد. اما چه رنگ‌هایی را برای دکوراسیون اتاق‌خواب انتخاب نکنیم؟
رنگ قرمز روشن

اگر طالب فضایی آرام و بدون استرس هستید اصلاً رنگ قرمز را انتخاب نکنید. چون اکثر ما فضای رمانتیک را دوست داریم می‌توانیم برای برخی از قسمت‌های اتاق رنگ قرمز را در نظر بگیریم نه همه اتاق.

رنگ زرد

هنگامی‌که رنگ زرد به چشم می‌خورد تقریباً  توجه ما جلب شده و به آن وسیله زردرنگ خیره می‌شویم. اما این رنگ در طولانی‌مدت می‌تواند ما را خسته کند. لذا برای همه اتاق از این رنگ استفاده نکنید. اگر اتاق نور زیادی داشته باشد که اصلاً رنگ زرد را انتخاب نکنید. اگر به این رنگ علاقه بسیاری دارید می‌توانید برای قسمت‌هایی از اتاق‌خواب از رنگ زرد روشن یا شتری روشن استفاده کنید.

رنگ سفید

اگر رنگ سفید در اتاق‌خواب زیاد استفاده شود  فضای اتاق بسیار کسل‌کننده می‌شود. اگر هم به این رنگ سفید بسیار علاقه دارید می‌توانید رنگ قهوه‌ای را در وسایل اتاق به کار برید تا اتاق از حالت کسالت‌آور بیرون بیاید.

رنگ پرتقالی

پرتقالی یا نارنجی پررنگ هم یکی دیگر از رنگ‌های تندی است که برای اتاق‌خواب اصلاً مناسب نیست. این رنگ می‌تواند شما را در اتاق خواب عصبی کند و آرامش را از شما سلب کند.

رنگ قهوه‌ای

بیشتر ما در اتاق‌خواب به‌ویژه سرویس خواب از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنیم اما باید این نکته را در نظر داشت که قهوه‌ای اگر برای دکوراسیون اتاق‌خواب به‌درستی استفاده نشود می‌تواند کسالت‌آور باشد.  مثلاً اگر برای همه لوازم و حتی دیوار اتاق از این رنگ استفاده شود بعد از چند روز خوابیدن در این اتاق‌خواب احساس افسردگی خواهید کرد. بهترین پیشنهاد، ترکیب رنگ‌هاست. رنگ قهوه‌ای را با رنگ‌هایی مانند سبز روشن و آبی ترکیب کنید. با این کار نه‌تنها اتاق‌خواب خسته کننده نخواهد بود بلکه بسیار زیبا هم خواهد شد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا