فرهنگ و هنر

رضا رشیدپور هم به نوع اجرای مجریان اختتامیه جشنواره فیلم فجر تاخت!

می ترسم تا هزارم ادامه بدهم! در هر صورت خسته نباشید

بعد از فرزاد حسنی که انتقادات تند و تیزی نسبت به اجرای مهران مدیری در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به زبان آورد، حالا این بار رضا رشیدپور دست به قلم شده و انتقادات زیادی را به نحوه برگزاری و اجرای مراسم اختتامیه و افتتاحیه جشنواره نوشته است:

«جشنواره امسال هم تمام شد. بازار قدردانی از یکدیگر برای امور اجرایی داغ است. منتقدان هم مشغول تحلیل فیلم ها هستند. اما هیچ کس در باره برنامه افتتاحیه و یا اختتامیه سخن نمی گوید. حال آنکه در تمام جهان توجه خارق العاده به این موضوع نشان می دهند و به درستی آن را ویترین و آبروی جشنواره می دانند.

من هم مثل بقیه از زحمات دست اندر کاران تشکر می کنم اما استدعا می کنم به چند پرسش مهم در این رابطه فکر کنید. یکم – آیا مراسم افتتاح و اختتام جشنواره استاندارد بود؟ دوم- آیا دکور نصب شده برای اختتامیه شبیه تصور ما از اختتامیه سی و چندمین دوره ی یک جشنواره معتبر بود؟

سوم – آیا رنگهای به کار رفته در دکور از نگاه زیبایی شناسی دیداری قابل قبول بودند؟ چهارم – اصولا آیا طراحی واقعی برای دکور برنامه صورت گرفته بود؟ پنجم – آیا نور پردازی صحنه مطابق با هیجان مورد انتظار از چنین برنامه ای بود؟ ششم- آیا تقدیم سیمرغ و هدایا در پاکت های چند کیلویی که منتخبان را به نفس نفس می انداخت جذاب بود؟

هفتم – آیا نظم و نزاکت برقرار شده در سالن منطبق بر فضای اختتامیه یک جشنواره بین‌المللی بود؟ هشتم – آیا مجریان برنامه در افزودن به جذابیت، هیجان، تعلیق و متانت برنامه موفق بودند؟ نهم – آیا می توانستیم به جای بوته گلهای چسبانده شده به تریبون برنامه و میکروفون های رنگ و رو رفته از روش بهتری استفاده کنیم؟

دهم – اصلا آیا کسی به عنوان کارگردان در پشت صحنه این همایش عظیم ملی و بین‌المللی حضور داشت یا اینکه هرکسی هر کاری دلش می خواست انجام می داد؟ یازدهم – آیا طول کشیدن مراسم آن هم تا نزدیک شش ساعت به اعتبار و نظم این جشنواره می افزاید؟! می ترسم تا هزارم ادامه بدهم! در هر صورت خسته نباشید.»

تی وی پلاس

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا