آرایش و زیبایی

رایحه‌ و عطر بهار نارنج بسازید

ساخت عطر بهارنارنج در منزل | به راحتی می تونید خانه خود را با رایحه‌های گیاهی و گل ها خوشبو کنید. با استفاده از روغن‌های گیاهی کیتوان از نشاط و سلامت بیش‌تری برخوردار شوید. می‌توانید آن‌ها را به صورت آماده تهیه کنید یا خودتان اقدام به ساخت آن‌ها کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز ساخت رایحه بهارنارنج را به شما عزیزان آموزش دهیم.

رایحه بهارنارنج

بوی شیرین شکوفه‌های بهار نارنج به کاهش استرس، اضطراب و بی‌خوابی کمک می‌کند. بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که از آن در عطرسازی و ساخت اسانس استفاده می شود. بهار نارنج فواید بسیار زیادی دارد از جمله این فواید می توان به رفع ضعف اعصاب، رفع افسردگی و افزایش انرژی اشاره کرد. عطر کوکو مادمازل که یکی از بهترین ادوپرفیوم های زنانه برند شانل (Chanel)ااست رایحه بهارنارنج دارد.

طرز ساخت رایحه بهارنارنج

 عطر بهار نارنج کوکو مادمازل در سال ۲۰۰۱ توسط عطر ساز کاربلد و مشهور «جک پولژ» ساخته و راهی بازار عطر و ادکلن شد تا بتواند عطرهای زنانه را به چالش بکشد. این عطر بهار نارنج یکی از عطرهای باکیفیت و لوکس برند شانل است که در سال ۲۰۰۸ موفق شده است جایزه FiFi Award Best National Advertising Campaign / TV 2008 که به بهترین کمپین تبلیغاتی تعلق می گیرد را برای خود کند. همین موضوع می تواند مهر تاییدی بر کیفیت بالا این عطر بهار نارنج برند شانل باشد. خواص عطر گل بهارنارنج، کنترل تشنج،اشتها آور،ضد سردرد های عصبی و آرام بخش و ضد اضطراب بودن آن است.

با توجه به اینکه عطر طبیعت و رایحه گیاهان کاملا طبیعی است، ممکن است رایحه بعضی از عطرها گرم و تندباشد، افرادی که طبع سردی دارند بهتر است پارچه ای نخی را به رایحه های طبیعی آغشته کرده و بعد از ساعاتی رایحه آن را استشمام کنند. به مرور زمان با رایحه های طبیعی انس خواهید گرفت و از آنها لذت می برید.

طرز ساخت رایحه بهارنارنج:

5 تا 10 قطره از روغن آن را به یک لیتر لوسیون بدون بوی بدن خود اضافه کنید.

عطر و بوی گرم بهارنارنج برای تقویت سیستم حافظه نیز موثر است. کیفیت نامناسب خواب، از مشکلات شایع سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی می باشد که بستری شدن در بیمارستان، موجب تشدید این مشکل می شود. در طب سنتی ایران، بهار‌نارنج به عنوان یک گیاه آرام‌بخش و القا کننده خواب شناخته شده است.

بیشتر بخوانید : پاک کردن لکه عطر از روی لباس

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا