فناوری

رایانه خود را با چند کلیک ایمن‌تر کنید

رایانهويندوز ديفندر (Windows Defender) يک نرم افزار امنيتي است که در ويندوزهاي 7 و 8 به صورت پيش فرض وجود دارد. اين نرم افزار مانند يک آنتي ويروس و فايروال از رايانه شما محافظت مي کند.

در کشور ما چون بسياري از کاربران از نسخه هاي کپي ويندوز استفاده مي کنند و يا به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند، قابليت Update خودکار ويندوز را غير فعال مي کنند.

هرچند شايد به روزرساني ويندوز ضروري نباشد، اما با اين کار امکان آپديت خودکار نرم افزار Windows Defender هم غير فعال مي شودو ممکن است امنيت سيستم را در مقابله با ويروس هاي اينترنتي به خطر بيندازد.

با تنظيماتي ساده مي توانيد قابليت به روزرساني Windows Defender را فعال کنيد، حتي اگر Update ويندوز غير فعال باشد. براي اين کار، از برنامه مديريت وظايف زمان بندي شده (Task Scheduler) استفاده مي کنيم.

ابتدا پنجره Run را با کليد هاي Win+R باز و سپس دستور taskschd.msc را تايپ کنيد و کليد Enter را بزنيد تا پنجره Task Scheduler باز شود. در اين پنجره و در قسمت Actions روي Create Task کليک و سپس در زبانه General و در قسمت Name، اسم دلخواهي (به عنوان مثالDefender Update) راوارد کنيد.

حال به زبانه Triggers برويد و روي دکمه New کليک کنيد. در پنجره باز شده، در قسمت Settings، مي توانيد زمان بندي دلخواه خود (روزانه، هفتگي، ماهانه) را براي آپديت انتخاب کنيد. بعد از انتخاب زمان بندي، روي OK کليک کنيد و سپس به زبانه Actions برويد و روي دکمه  New کليک کنيد.

در پنجره اي که باز مي شود، در قسمت Program/Script عبارت زير را وارد کنيد:

C:\Program Files\Windows Defender\MpCmdRun.exe

البته در اين بخش فرض بر اين است که ويندوز شما در درايو C نصب شده است.

حال در قسمت Add arguments نيز اين عبارت signatureUpdate را وارد و سپس روي OK کليک کنيد و از اين برنامه خارج شويد.

از اين به بعد، نرم افزار Windows Defender طبق چيزي که تنظيم کرديد، به صورت خودکار به روزرساني خواهد شد.

منبع:خبر فارسی

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا