روانشناسی

راهکار قطعی برای افزایش طول عمر،ثروت ،پیشرفت و سلامتی

مقایسه طرز فکر افراد موفق و افراد ناموفق

سال‌ها از هزاران نفر از افراد موفق سوال شده است اغلب اوقات در مورد چه فکر می‌کنید؟ پاسخ این افراد از نقاط مختلف جهان، یکسان بوده است. مردم موفق بیشتر اوقات در مورد آنچه که می‌خواهند و نحوه دستیابی به آن فکر می‌کنند. به دلیل همین تمرکز ذهنی، آن‌ها بسیار موفق‌تر از افراد عادی هستند؛ حتی اگر در آغاز هیچ امتیاز خاصی هم نسبت به آن‌ها نداشته باشند؛

اما افراد ناموفق اغلب درباره آنچه که نمی‌خواهند، فکر و صحبت می‌کنند. آن‌ها غالبا در مورد اینکه از دست چه کسی ناراحتند و اینکه چه کسی مسبب مشکلاتشان است، فکر و صحبت می‌کنند. این افراد متوجه نیستند که چرا زندگیشان بهتر نمی‌شود؛ در حالی که به سختی دیگران کار می‌کنند. به مرور زمان عادت کردن به این نوع تفکر در آن‌ها عمیق‌تر می‌شود و وضع از گذشته هم بدتر می‌شود.

خوشبینی معیار خوشی هاست.

میزان خوشبینی شما بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی ،تندرستی ،ثروت و طول عمرتان است. هرچه خوشبین‌تر ومثبت‌تر باشید انرژی و شور بیشتری خواهید داشت؛ سیستم ایمنی بدنتان قوی‌تر و در برابر نا خوشی‌ها و عفونت‌ها مقاوم‌تر خواهد بود و به ندرت مریض می‌شوید به خواب کمتری نیاز دارید و در طول روز انرژی ذهنی و فیزیکی بیشتری خواهید داشت.

 خوشبینی و خلاقیت

هر چه خوش بین‌تر باشید خلاق‌تر می‌شوید مدام ایده‌های بزرگی به ذهنتان خطور می‌کند و مرتبا موقعیت‌های جدیدی را شناسایی می‌کنید که شما را حتی سریع‌تر به هدف‌هایتان می‌رسانند همان هدف‌هایی که بیشتر اوقات به ان ها فکر می‌کنید. قدرت اراده‌ی شما برای اینکه در تمام مراحل زندگی خوش بین باشید از هر ویژگی دیگری که بتوانید در خودتان پرورش دهید برای موفقیت و خوشبختی موثرتر است. عمق خوش بینی شما برابر است با میزان ورزیدگی ذهنی‌تان. این نوع ورزیدگی ذهنی را می‌توان با تمرینات مرتب و خاص ذهنی بدست اورد تا انجا که در مقابل هرچیزی که برایتان اتفاق می افتد به طور طبیعی عکس العمل مثبت و سازنده نشان دهید.

مانند یک برنده فکر کنید / روانشناسی از دید زندگی سالم

نویسنده : مرضیه ربیعی / سردبیر

چگونه خوش‌بینی خود را افزایش دهیم؟

تاثیر خوشبینی در دنیا و آخرت از دیدگاه حضرت محمد(ص) / خوش بین باشید

در جست و جوی خوشبختی / راهی برای فرار از زندان

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا