آرایش و زیبایی

راهکاری برای محو جای جوش هایتان

 

شفا آنلاین:در صورتیکه جای جوش به صورت لکه قهوه‌ای و قرمز بر صورت فرد به جای بماند می توان از ویتامین A موضعی برای درمان آن استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین-مسعود داوودی، متخصص پوست و مو  گفت: دست زدن به جوش صورت سبب می شود شانس به جا ماندن جای آن بیشتر شود.

وی با اشاره به انواع جای جوش افزود: گاهی بر اثر دست زدن به جوش، لکه‌های قرمز و قهوه‌ای رنگی بر صورت بیمار به جای می ماند. این لکه‌ها را می توان با داروهای لایه بردار درمان کرد. البته این داروهای لایه بردار باید محتویات اسید‌های میوه‌ای را داشته باشد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: علاوه بر داروهای لایه بردار، می توان از ترکیبات ویتامینA موضعی برای از بین بردن جای جوش به کار برد.

داوودی، تصریح کرد: گاهی نیز جای جوش به صورت فرو رفتگی و چاله در صورت فرد نمایان  می شود در این موارد لیزر می تواند تا حدودی جای جوش را برطرف نماید البته هیچ گاه جای آن به طور کامل از بین نمی رود.

وی با اشاره به نتیجه از بین رفتن جای جوش عنوان کرد: هنگامیکه جای جوش فرد بر اثر لیزر درمان می شود بهبودی کامل آن در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و نتیجه صد در صدی در این نوع درمان جای جوش نخواهیم دید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا