آرایش و زیبایی

راهکارهایی برای جلوگیری از جرم دندان

 

استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده دائمی از خمیر دندان‌های حاوی سفیدکننده و جرم‌گیر باعث سایش مینای دندان می‌شوند و در هفته یک بار از این خمیردندان‌ها استفاده شود.

اکبر فاضل استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص مضرات خمیردندان‌های حاوی سفیدکننده و جرم‌گیر افزود: عموماً خمیردندان‌های سفیدکننده مواد ساینده آن بیش از حد معمول بوده که معمولاً برای افراد سیگاری برای از بین بردن آثار جرم و رنگدانه‌های موجود بر روی دندان تجویز می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از جرم‌گیرها باید به تجویز پزشک مصرف شود، تصریح کرد: استفاده دائمی از خمیردندان‌های سفیدکننده و جرم‌گیرها باعث سایش مینای دندان شده و بهتر است در صورت نیاز ترجیحاً هفته‌ای یکبار از آن‌ها استفاده شود.

 

فاضل عنوان کرد: جرم‌گیرهایی که توسط پزشک و با استفاده از دستگاه‌های خاص انجام می‌شود، به مراتب ضرر کم‌تری داشته و توصیه می‌شود افراد هر 6 ماه یک بار با مراجعه به پزشک این عمل را انجام دهند که در نهایت با این جرم‌گیری، اگر پوسیدگی دندان در شرف وقوع باشد، وفع خواهد شد.

 

وی گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم بر روی دندان باید حداقل 4 بار در روز مسواک زده و فواصل مسواک زدن بیشتر از 5 یا 6 ساعت نشود و علت اینکه گفته می‌شود فاصله مسواک زدن باید کم باشد این است که رسوب املاح بزاق در ابتدای امر در سه یا چهار ساعت اول نرم است و با مسواک زدن به راحتی تمیز می‌شود اما با زیاد شدن فاصله،‌ برطرف نمی‌شود.

 

این متخصص تصریح کرد: مصرف بیش از حد چای یا قهوه نیز می‌تواند با تجمیع رسوبات قبلی، دندان‌ها را از حالت شفافیت و زیبایی خارج کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا